شناسه خبر : 16344 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ریسک خرید سکه بالاست

قیمت سکه که سال ۹۲ را در بهای ۹۵۲ هزار تومان به پایان رسانده بود، روز چهارشنبه به بهای۹۵۹ هزار تومان معامله شد. این میزان افزایش قیمت برای سکه در مدت کاری سال جدید در کنار نوساناتی رقم خورده که در مدت چند ماه گذشته شاهد بوده‌ایم.

قیمت سکه که سال 92 را در بهای 952 هزار تومان به پایان رسانده بود، روز چهارشنبه به بهای959 هزار تومان معامله شد. این میزان افزایش قیمت برای سکه در مدت کاری سال جدید در کنار نوساناتی رقم خورده که در مدت چند ماه گذشته شاهد بوده‌ایم. طی نیمه دوم سال 92 و روزهای ابتدایی سال جدید، سکه در بازار تهران به شدت از قیمت جهانی طلا تبعیت کرده است. فعالان بازار معتقدند اولاً نمی‌توان به قیمت‌ها چندان تکیه کرد، چرا که نوسان بازار بسیار شدید است و هر لحظه احتمال تغییر مسیر سکه در بازار وجود دارد و ثانیاً ریسک بازار سکه در مقایسه با برخی بازارهای دیگر افزایش یافته و فعالان این بازار منتظر یک روند باثبات در آینده هستند. این در حالی است که طی یک سال گذشته قیمت سکه حدود 30 درصد کاهش یافته و در خوش‌بینانه‌ترین حالت بازار سکه در مدت دو ماهه اسفند 92 و فروردین‌ماه جاری (تا روز چهارشنبه) توانسته هفت درصد کاهش قیمت را جبران کند.
با این حال هنوز بازار آبستن شرایط ریزشی است و همین تصور برای بازار کافی است تا احتیاط سرمایه‌گذاران را بالا ببرد. در این شرایط به اتفاق کارشناسان اقتصادی از کنترل شدید نقدینگی کشور در سال 93 خبر می‌دهند و این مساله می‌تواند موانعی را در برابر انحراف نقدینگی ایجاد کند. در نهایت باید گفت اگرچه قیمت سکه روند متفاوتی را تجربه می‌کند اما انگیزه‌های لازم را برای رونق معاملات ایجاد نکرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها