شناسه خبر : 41790 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهترین شرکت بازرسی در ایران

بازرسی خبرگان

شرکت بازرسی چیست ؟

شرکت بازرسی

امروزه با  بیشتر شدن  روابط تجاری بین کشور ها ،دیگر کشوری وجود ندارد  که نیازی به بازار های دیگر نداشته باشد و یا اینکه بتواند  تمام کالاهای خود را در داخل کشور تامین کند.بنابراین رقابت بسیار زیادی بین این  کشورها در روابط تجاری بوجود آمده است که این روابط به دلیل گستردگی بالایی که دارند از شرکت های بازرسی کالا بنا به ضرورت باید بهره مند شوند شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران از جمله شرکت های بازرسی می باشد که بازرسی های لازم بر روی کالا را انجام می دهند و مجوز های لازم را به این کشور ها برای ورود کالا می دهند.

در روابط تجاری پیچیده مسلما وجود بازرسی یک امر ضروری است و شرکت بازرسی کالا به بررسی کالاهای وارداتی و صادراتی می پردازد و کالا ها را از نظر کمی و کیفی بررسی می‌کند. وظایفی که در قوانین ایران برای شرکت های بازرسی کالای تجاری در این مطلب بیان خواهد شد.

همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس سایت مراجعه فرمائید.

چرا در تجارت بین المللی به شرکت بازرسی کالا نیاز است؟

شرکت خبرگان

 از اصلی ترین مسائل  بیشتر بازرگانان و تجار درهنگام  واردات و صادرات این است که کالایی را که  از نظر کیفیت و سلامت مشکلی نداشته باشد،وارد و یا صادر کنند این امر مهم است. که آن به عهده شرکت بازرسی کالا می باشد.

کار شرکت های بازرسی بسیار تخصصی ومهم است که مراحلی از صادرات و واردات وجود دارد که امکان حذف آن وجود  دارد و باید دقت زیادی شود. برای بررسی و رسیدگی به  انواع محصولات  توسط شرکت های بازرسی  نیاز به قوانینی است که باید توسط بازرسان کارکشته  انجام بگیرد و این استاندارد ها و قوانین توسط کمیته استاندارد جهانی  تهیه می شود.

شرکت های بازرسی تجاری در کل دنیا  زیاد شده است  زیرا بررسی محصولات در صادرات و واردات به شدت مورد توجه قرار گرفته است  و مهم گشته است.

شرکت بازرسی  وظایف زیادی دارد مانند نظارت و کنترل که همه ی جانب های  معامله را بررسی می کند تا هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشند.

مراحل بازرسی مختلف است .گاهی مراحل بازرسی  پیش از بارگیری آغاز می شود و بعضی وقت ها هنگام آزمایش و نمونه برداری، باید با نظارت شرکت بازرسی کالا انجام شود که  همه ی مراحل نظارت ،با توافقی که بین خریدار و فروشنده است انجام می شود. نمونه برداری از کالا و محصول باید با آنچه که در قرار داد نوشته شده هم خوانی داشته باشد.

شرکت های بازرسی کالا چه تعهداتی دارند؟

سرکت بازرسی

 شرکت بازرسی کالا همه ی مواردی که مربوط به صادر کننده و وارد کننده است را بررسی می کند. بنابراین یکی از وظایف مهم و اساسی  شرکت بازرسی‌کالا بررسی یکی بودن محموله با کالایی است که در قرار داد ذکر شده است.

 اندازه و تعداد  کالایی که وارد و یا صادر می شود باید توسط شرکت بازرسی تایکو بررسی شود. شرکت بازرسی زمان تولید محصولات  را بررسی می کند تا از  نو بودن یا دست دوم نبودن آن اطمینان حاصل کند . همچنین از وظایف شرکت بازرسی بسته بندی مناسب است که امری قابل توجه و مهم می باشد که توسط این شرکت ها مورد توجه است. وسایل حمل و نقل که کالاها را جا به جا میکند نیز توسط این شرکت ها بررسی می گردد.

چند نوع بازرسی توسط شرکت بازرسی کالا صورت می گیرد؟

انواع مختلف  بازرسی ها بنابه خواسته ی مشتری توسط شرکت های بازرسی انجام می شود که  این بررسی ها پس از انجام  توافق با طرف قرار داد انجام می شود.

بازرسی ها به چند مدل است

 نوع اول بررسی به شکل چشمی و فیزیکی انجام میشود

 و در نوع دوم  علاوه بر انجام بازرسی  فیزیکی بایستی  مدارک نیز بررسی شود،

در نوع سوم در کنار بازرسی فیزیکی باید آزمایش های مورد نیاز  نیز انجام شود.

شرکت بازرسی کالا به غیر از موارد بالا بر طبق زمان بازرسی که در صادرات و واردات انجام می شود به چند شکل تقسیم می شود مثل بازرسی پیش از جابجایی به مقصد  و بررسی در هنگام تولید کالا و بررسی و بازرسی  به هنگام تحویل کالا و بررسی پیش  از صادرات در داخل کشور و مقایسه و بازرسی با استاندارد های لازم که همه این بازرسی ها توسط شرکت بازرسی کالا  انجام می شود.و شرکت  هایی همچون  SGS،BV، بالتیک کنترل و شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران که یکی از شرکت های بازرسی در داخل کشور است.

شرکت بازرسی کالا توانایی صدور چه گواهی نامه هایی را دارد؟

شرکت بازرسی کالا بر طبق خواسته  مشتری و بازرسی کالا ها مجوز و گواهی های لازم را صادر می کند:

  • گواهی بازرسی کالا(از نظر کیفی و کمی)

  • گواهی بازرسی قبل از بار زدن

  • گواهی بازرسی فیزیکی

  • گواهی تایید کالا با قرار داد

  • گواهی بازرسی  و تعیین کردن ارزش کالا

  • گواهی رضایت مشتری

  •  گواهی راه اندازی

  • گواهی برای تایید بسته بندی

  •  گواهی برای نتیجه های  آزمایش های خواسته شده

  • گواهی یکی بودن  کیفیت کالایی که موجود است با مفادی که در قرار داد ذکر شده است

شرکت بازرسی کالا در ایران چگونه فعالیت می کند؟

قانون هایی که به استاندارد شرکت های کالاهای وارداتی و صادراتی مرتبط است توسط موسسه استاندارد ایران  انجام می شود که این موسسه ها  قوانین سختی را برای ورود و خروج کالا ها در نظر گرفته اند. در گذشته فقط گواهی استاندارد توسط موسسه استاندارد انجام می شد ولی امروزه شرکت های بازرسی مانند شرکت تایکو گواهی نامه را از موسسه استاندارد تحویل گرفته و اقدام به صدور گواهی می نماید.

چگونه گواهی استاندارد از شرکت بازرسی کالا تحویل بگیریم؟

تاجران  وارد کننده کالا می توانند پیش از اینکه سفارش کالای آنها در ایران تحویل شود مراحل اولیه دریافت گواهی استاندارد خود را انجام دهند و کالا در مبدا تولید یا حمل کالا بازرسی شود. که این کار  باعث میشود ترخیص کالا از گمرک زودتر انجام شود.

 انجام دریافت گواهی استاندارد  طی مراحلی انجام می شود.

ثبت سفارش کالا و اعلام شرکت بازرسی به فروشنده و توافق شرایط بازرسی با فروشنده خارجی در مرحله بعدی  با شرکت بازرسی قرارداد بسته می شود.

اطلاعات مربوط به محصول به صورت کامل به شرکت بازرسی تحویل داده می شود.

اسناد بازرگانی کالا تحویل داده شده توسط شرکت بازرسی بررسی می شود. در صورت نیاز به نمونه برداری فرایند مربوطه انجام و تحت نظر بازرساان شرکت بازرسی تایکو تست های مربوطه انجام میشود

بعد از تایید توسط شرکت های بازرسی ورود کالا به کشور انجام می شود .

ترخیص کالا و انطباق کالا با آنچه که در قرار داد آمده است به اداره استاندارد گزارش میشود .

استانداردهایی که توسط موسسه استاندارد مورد تایید می باشد شامل: استاندارد ملی ایران کالا، استاندارد های کشور هایی اروپایی، استاندارد های بین المللی، استاندارد های کشور های آمریکایی و استاندارد های کشور ژاپن.

 بنابراین شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران به عنوان یکی از کار آمد ترین شرکت های بازرسی و شناخته شده است که میتوانید در صورت نیاز با اطمینان کافی برای تمامی کارهای بازرسی  از آن کمک بگیرید و کارهای خود را به شرکت تایکو بسپارید.

جهت مشاوره رایگان واطلاعات کافی در این زمینه با کارشناسان مجرب ما در زمینه بازرسی کالا در شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران تماس حاصل فرمائید.

02174612

02174551101-4

منبع : tie