شناسه خبر : 35769 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تعهد راننده در بیمه شخص ثالث چیست؟

با رشد چشم گیر خودرو ها در سطح شهر خسارت های اتومبیل نیز اجتناب ناپذیر شده است.

تعهد راننده در بیمه شخص ثالث چیست؟

 به طوری که بر اساس گفته ها روزانه یک نفر جانش را در تصادفات رانندگی از دست می دهد. اما این خطرات تنها اشخاص ثالث را تهدید نمیکند. خرید بهترین و ارزانترین بیمه شخص ثالث اهمیت بسیاری دارد.

چه بسا رانندگانی که در اثر بی احتیاطی دچار آسیب و نقص عضو شده یا بعضی از آنها جانشان را از دست داده اند. خوشبختانه بیمه شخص ثالث خطراتی را که راننده را تهدید می کند تحت پوشش قرار می دهد. برای اطلاع از جزئیات این پوشش ادامه مقاله را از دست ندهید.

تعهدات شرکت ها در بیمه شخص ثالث چیست؟

به طور کلی بیمه شخص ثالث خسارت های مالی و جانی اشخاص ثالث را جبران می کند. سقف پرداخت خسارت های جانی و مالی بستگی به نرخ دیه در همان سال دارد. برای مثال سقف پرداخت خسارت های جانی در سال جاری (1399) برابر با 440 میلیون تومان در ماه های حرام می باشد و در ماه های غیر حرام برابر با 330 میلیون تومان می باشد.

اما علاوه بر پوشش خسارت های مالی و جانی، بیمه شخص ثالث حوادث وارد شده به راننده را جبران می کند. این پوشش به عنوان حوادث راننده در بیمه نامه اضافه می شود و حق بیمه جداگانه دارد. در ادامه این مطلب درباره تعهدات راننده و میزان پوشش آن به صورت کامل توضیح می دهیم.

تعهدات راننده در بیمه شخص ثالث چیست؟

در زمانی که حوادث رانندگی اتفاق می افتد و زیان های مالی و جانی رخ می دهد، بیمه شخص ثالث به کمک ما می آید و خسارت های اشخاص آسیب دیده را جبران می کند. اما در شرایطی که راننده خودرو آسیب ببیند باید چکار کند؟

بیمه شخص ثالث به خودی خود تنها برای جبران خسارت ها و زیان های مالی و جانی است که به اشخاص ثالث وارد می شود و تعهدی در برابر آسیب های راننده ندارد. اما در شرایطی که راننده دچار آسیب می شود پوشش حوادث راننده خسارت های آن را جبران می کند.

پوشش حوادث راننده در واقع با دریافت حق بیمه اضافی به تعهدات بیمه شخص ثالث شما قرار می گیرد. و تا سقف دیه کامل در ماه غیر حرام زیان های بدنی ناشی از حوادث راننده را جبران می کند.

آیا استفاده از تعهدات حوادث راننده جریمه دارد؟

پوشش حوادث راننده با تعهدات مالی و جانی تفاوت هایی دارد. اولین ویژگی پوشش حوادث راننده بیمه شخص ثالث این است که سقف تعهداتی برابر با 330 میلیون تومان دارد. این مبلغ برابر با نرخ دیه در ماه های غیر حرام است. از طرف دیگر پوشش حوادث راننده به صورت سالانه و در ازای عدم استفاده از آن مشمول تخفیف مطابق آیین نامه می گردد. یعنی به ازای هر سال برابر 5 درصد تخفیف به این پوشش تعلق می گیرد.

نکته مهم دیگر در پوشش تعهدات راننده این است که درصورتی که از بیمه شخص ثالث خسارت های مالی و جانی دریافت کنید از تخفیفات این دو پوشش کسر می گردد. اما بر تخفیف تعهد حوادث راننده تاثیری ندارد . اما ویژگی های تعهدات حوادث راننده تنها این موارد نیست. همانطور که می دانید در قانون جدید در صورت دریافت خسارت های مالی و جانی و نداشتن تخفیفات کافی، در زمان تمدید بیمه شخص ثالث به بیمه نامه جریمه تعلق می گیرد. اما پوشش حوادث راننده مشمول هیچ جریمه ای نمی گردد.

استفاده از تعهدات حوادث راننده

روش های خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

خرید بیمه شخص ثالث از جمله بیمه هایی است که که اجبرای بوده و تاخیر در تمدید آن می تواند برایمان درد سر و هزینه داشته باشد. در این روز ها که برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در منزل ماندیم بهتر است تمدید بیمه شخص ثالث را همچون سایر خرید ها به صورت آنلاین انجام بدهیم تا هم در وقتمان صرفه جویی کنیم و هم در این شرایط بحرانی در خانه بمانیم.

سامانه بیمی لایک توانسته است تا با ایجاد یک بستر مناسب خرید شما را آسان کند. استعلام بیمه شخص ثالث تنها با چند کلیک، آن هم از چندین شرکت بیمه و نمایش آن در یک قاب ، به شما در خرید آگاهانه و هوشمندانه کمک می کند. همچنین اگر سوالی داشتید می توانید از مشاوره رایگان بیمی لایک استفاده کنید. پس از خرید بیمه بیمی لایک و مشاوره رایگان بهره ببرید.