شناسه خبر : 4567 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دیده‌بان بازار

معامله اولین عرضه خصوصی‌سازی در سال 93
اولین عرضه سازمان خصوصی‌سازی در سال 93 با فروش بلوک 100درصدی زغال‌سنگ البرز در فرابورس معامله شد. به دنبال عرضه 100درصدی سهام کنترلی شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی توسط سازمان خصوصی‌سازی، 336 میلیون و 757 هزار و 57 سهم این شرکت به ارزش 27/616 میلیارد ریال به صورت یکجا در بازار سوم فرابورس ایران به فروش رفت که بیشترین حجم و ارزش معاملات روز چهارشنبه گذشته نیز به این معامله اختصاص یافت. سهام کنترلی شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی که به انجام عملیات اکتشاف مواد معدنی آب‌های زیرزمینی و طراحی، تجهیز و بهره‌برداری از معادن می‌پردازد، به قیمت پایه هر سهم 1830 ریال به معامله رسید.

مهم‌ترین برنامه‌های سال 93 بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: رفع ابهامات صنایع بزرگ و سایر صنایع یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار در سال 93 است که تلاش می‌شود با کمک دولت، مشکلات صنایع فعال در بازار سرمایه برطرف شود. علی صالح‌آبادی افزود: امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال معاملات سلف موازی استاندارد در بورس کالا آغاز شود. رئیس سازمان بورس جذب سرمایه‌های خارجی را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و در ادامه به راه‌اندازی مرکز میانی امضای دیجیتال اشاره کرد. وی برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و ششمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی را از دیگر برنامه‌های سازمان بورس اعلام کرد.

عرضه 10 هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی
معاون وزیر نفت گفت: عرضه نفت خام در بورس انرژی در صورت تقاضای بازار، ظرف یک ماه آینده به 10 هزار بشکه افزایش خواهد یافت. رکن‌الدین جوادی افزود: 200 هزار بشکه میعانات گازی در طول سه ماه گذشته در بورس انرژی عرضه شده است که در صورت تقاضای مصرف‌کنندگان، عرضه این محصول در این بورس افزایش می‌یابد. از نظر شرکت ملی نفت ایران، منعی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد. وی در مورد عرضه صادراتی نفت خام در بورس انرژی افزود: در گام نخست معاملات با ریال آغاز شد که بعد از رسیدن حجم معاملات به رقم قابل قبول، مذاکرات برای معاملات با سایر ارزها از سر گرفته خواهد شد.

چشم‌انداز مثبت بازار سهام در روزهای آتی
بازار سهام در حالی سومین هفته فروردین‌ماه را به پایان رساند که پیش‌بینی می‌شود، تالار حافظ در هفته آینده روزهای مثبتی را پیش رو داشته باشد. یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود هفته آینده بازار سهام شاهد روزهای مثبتی باشد، گفت: اصلاح قیمت سهام صنایع بزرگ بازار باعث رسیدن قیمت عمومی سهام به سطوح جذابی شده است که مانع از اصلاح قیمتی بیشتر بازار خواهد شد. محسن نظری افزود: اخبار مثبتی که از ماهیت گزارش‌های 12ماهه شرکت‌ها و پس از آن وارد شدن به فصل مجامع منتشر شده است، باعث رقم خوردن چشم‌انداز مثبتی در بازار سرمایه حداقل تا تابستان سال جاری می‌شود.



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها