شناسه خبر : 43769 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازگشت اعتماد

انقلاب و جنگ چه اثری روی نابرابری گذاشت؟

یکی از مقالات فصل تحقیق این هفته به این پرسش پاسخ داده است که «سازوکار بازار سهام چگونه ماینرها را شفاف کرد؟» در این مقاله نشان داده می‌شود که چگونه سرمایه‌گذاران، سهام شرکت‌های استخراج‌کننده بیت‌کوین را ارزش‌گذاری می‌کنند و چگونه این شرکت‌های سهامی‌‌شده خود را با محیطی که موظف‌اند به طور منظم به سهامداران گزارش دهند و با تحلیلگران وال‌استریت در ارتباط باشند، وفق می‌دهند.

مقاله دیگر درباره «بازگشت اعتماد» بعد از شیوع کروناست. این مقاله، با بررسی تاثیر حمایت اقتصادی دولت از خانوارها در طول همه‌گیری کووید 19 بر اعتماد مصرف‌کننده در 35 کشور OECD از ژانویه 2020 تا اکتبر 2021، بحث مربوط به پیوند بین سیاست‌های اقتصادهای کلان و اعتماد مصرف‌کنندگان را توسعه می‌دهد. «انقلاب و جنگ چه اثری روی نابرابری گذاشت؟» پرسش دیگری است که نویسندگان به آن پاسخ داده‌اند. پیام اصلی این مقاله این است که فرار سرمایه و ضربه به مالکان سرمایه‌های انسانی و فیزیکی از یک طرف و برنامه‌های حمایتی از اقشار مستضعف از سوی دیگر به کاهش اختلاف درآمدی در بعد از انقلاب 1357 و دوران جنگ منجر شد.

مقاله دیگر این فصل تحقیق به این پرسش پاسخ می‌دهد که «تجربیات نامطلوب دوران کودکی چگونه زندگی ناسالم آینده را رقم می‌زند؟» تحقیقات مبتنی بر فرضیه منشأ جنینی، شکل‌گیری سرمایه انسانی کودک را از طریق سرمایه‌گذاری والدین قبل و بعد از تولد، با توجه به شرایط درون رحمی و تاثیرات محیطی قبل و بعد از تولد توصیف می‌کند. مطالعه در این زمینه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. 

دراین پرونده بخوانید ...