شناسه خبر : 15563 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

همسر هنینگ دوباره از داعش خواست همسرش را آزاد کنند

تقاضایی که شنیده نمی‌شود

همسر آلن هِنینگ بار دیگر از دولت خود‌خوانده موسوم به داعش درخواست می‌کند همسرش را آزاد کند.

همسر آلن هِنینگ بار دیگر از دولت خود‌خوانده موسوم به داعش درخواست می‌کند همسرش را آزاد کند. همسر گروگان بریتانیایی که در اسارت شبه‌نظامیان داعش است با ذکر اینکه از سراسر جهان «نسبت به اسارت او» فریاد اعتراض برخاسته بار دیگر تقاضای آزادی او را دارد. باربارا هنینگ مستقیماً از رهبران داعش تقاضای «بخشش» برای همسرش آلن دارد که در ماه دسامبر در سوریه دستگیر شد. در ابتدای این ماه داعش در ویدئوی سر بریدن گروگان بریتانیایی دیوید هاینس تهدید کرد آقای هنینگ را می‌کشد. خانم هنینگ می‌گوید «همسرم بی‌گناه است». او که تاکنون چندین پیام عمومی برای داعش فرستاده این گونه آغاز کرد: «من پیام دیگری برای دولت اسلامی دارم. ما آلن را به حال خود رها نمی‌کنیم و به تلاش‌های خود برای ارتباط با شما ادامه می‌دهیم. من هیچ تماسی از طرف دولت اسلامی که آلن را در اسارت دارد نداشته‌ام به جز یک فایل صوتی از او که تقاضای بخشش می‌کرد. مسلمانان سراسر جهان در مساله سرنوشت آلن دولت اسلامی را زیر سوال خواهند برد.»
آقای هنینگ 47ساله دارای دو فرزند هنگام کمک به سوریه گروگان گرفته شد. همسرش گفت بعضی افراد گمان می‌کنند او در زمان نادرست در مکانی نادرست بوده اما او باور دارد که «همسرش در زمان درست در مکان درست بوده است». او می‌گوید خانواده‌اش حیران‌اند که چرا دولت اسلامی نمی‌تواند قلب و ذهن خود را به روی حقیقت انگیزه بشردوستانه آلن برای رفتن به سوریه بگشاید. او همچنین گفت رهبران داعش «حکم نظام قضایی خود را» نادیده می‌گیرند و در پیام قبلی خود گفته بود یک دادگاه شریعه آقای هنینگ را برای اتهام جاسوسی بی‌گناه دانسته است. او افزود؛ «به قطع کسانی که می‌خواهند دیگران آنها را دولت تلقی کنند با نشان دادن مهر و شفقت خود به شیوه‌ای دولتمدارانه عمل خواهند کرد.»
وقتی از خانم هنینگ پرسیده شد چه پیامی برای همسرش دارد، گفت: «آلن، ما دلتنگ‌ات هستیم و بسیار نگران سلامت تو هستیم. اما فریادهای اعتراض از سراسر جهان نسبت به دستگیری تو ما را امیدوار کرده. من به دولت اسلامی می‌گویم لطفاً او را آزاد کنید. ما می‌خواهیم او به خانه برگردد. متشکرم.»
آقای هنینگ (یک راننده تاکسی از شهر اکسلس در سالفورد) در ویدئوی سر بریدن آقای هاینس نشان داده شد. دولت اسلامی ویدئوهایی نیز از سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی یعنی جیمز فولی و استیون سوتلوف منتشر کرده است. ویدئویی تازه روز دوشنبه منتشر شد که یک گروگان دیگر (خبرنگار بریتانیایی جان کنتلی) را نشان می‌دهد. این آخرین ویدئو از سه ویدئوی آقای کنتلی است که آنلاین منتشر شده است. در این ویدئو او متنی را در نقد استراتژی آمریکا در عراق می‌خواند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها