شناسه خبر : 43436 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اقتصاد دروغ

چه ارتباطی میان هوش و دروغ وجود دارد؟

«قربانیان خشونت خانگی چه آینده‌ای دارند؟» این عنوان یکی از مقالات این فصل تحقیق است. این مقاله ادبیات رو به رشدی در مورد علل و پیامدهای خشونت خانگی اضافه می‌کند. نتایج بیانگر این است که گزارش خشونت خانگی یک رویداد مخرب برای خانواده‌ها با عواقب فوری و همچنین اثرات طولانی‌مدت است که چندین سال طول می‌کشد. یک گزارش خشونت خانگی باعث ایجاد یک تغییر بزرگ در محیط خانه، با نرخ پایین ازدواج و کاهش منابع مالی برای قربانیان و فرزندان آنها می‌شود.

«نقش شهروندان در حکمرانی مهم‌تر است یا اختیارات بوروکراتیک؟» این پرسش مقاله دیگر این فصل است. در پیام اصلی آن آمده؛ اگر یک شهروند داوطلب یک تجربه داوطلبانه ناخوشایند داشته باشد می‌تواند برای سازمان‌های دولتی بسیار مضرتر باشد. نارضایتی و سرخوردگی شهروندان ارتباط مستقیمی با عدم اعتماد به دولت‌ها دارد. مشارکت شهروندان مزایایی برای دولت دارد، اما اصول مدیریت کارآمد داوطلب باید در این زمینه اعمال شود.

«اقتصاد دروغ» مقاله دیگر این فصل است. دو اقتصاددان انگلیسی به نام‌های «میکالیس دراولیس» از دانشگاه بیرمنگام و «گرائیم پیرس» از دانشگاه بنگلور، در مقاله‌ای که اخیراً در مجله سازمان و رفتارهای اقتصادی منتشر شده به بررسی رابطه میان هوش و دروغگویی پرداخته‌اند. آنها بر این باور هستند که افراد دارای هوش بالاتر اگر در موقعیتی قرار گیرند که بدانند دروغگویی‌شان ممکن است خیری به دیگران برساند، حاضر به دروغگویی می‌شوند. 

دراین پرونده بخوانید ...