شناسه خبر : 41559 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ریشه‌های تورم

برای اندازه‌گیری سرمایه انسانی به چه متر و معیاری نیاز داریم؟

«تقویت دوره‌های پیش از مهد‌کودک چه اثری بر اقتصاد می‌گذارد؟» این عنوان ترجمه یکی از مقاله‌های این فصل تحقیق است.  پیشنهادهای سیاستی جدید مستلزم سرمایه‌گذاری‌های جدید قابل‌‌توجه در مراقبت و آموزش اولیه (ECE) است. این سیاست‌ها برای کاهش بار هزینه‌های مراقبت از کودکان، حمایت از اشتغال والدین و تقویت رشد کودکان با افزایش دسترسی به مراقبت‌های با کیفیت بالا، به‌ویژه برای کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، طراحی شده‌اند. در این مقاله، مدلی از عرضه و تقاضا برای انواع خدمات ECE  و  انواع معلمان برای تخمین مخارج تعادلی خانواده، مشارکت درECE ، عرضه نیروی کار مادر، دستمزد معلمان، قیمت‌های ECE  بازاری و هزینه‌های برنامه تحت رژیم‌های مختلف سیاستی را پیشنهاد و تنظیم می‌کنیم. مقاله دیگر به «دلیل نابرابری‌های آموزشی و کنترل شناختی چیست؟» می‌پردازد. در پیام اصلی ترجمه این مقاله آمده است: تجربه تحصیل خوب در مدرسه می‌تواند در توسعه استقامت شناختی نقش داشته باشد. مدرسه مهارت‌هایی را ایجاد می‌کند که فراتر از یادگیری آکادمیک است و این مهارت‌ها برای شکاف‌های اجتماعی-اقتصادی پیامد دارند. 

«برای اندازه‌گیری سرمایه انسانی به چه متر و معیاری نیاز داریم؟» در اندازه‌گیری سرمایه‌گذاری بر روی سرمایه انسانی سه رویکرد مهم وجود دارد که در این بین رویکردهای هزینه و درآمد با وجود سختی محاسبه، سازگاری بیشتری با اندازه‌گیری سایر انواع سرمایه دارد. مقاله دیگر به موضوع بهسازی انتقال آب کشاورزی در آمریکا می‌پردازد. این مقاله سعی دارد با تبیین رابطه زیرساخت‌های انتقال و هدر‌رفت‌های انتقال آب، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انتقال آب را هزینه-فایده کند.

بررسی ریشه‌های تورم در اقتصاد آمریکا موضوع مقاله دیگری در این فصل است. مهار تورم نیازمند هماهنگی سیاست‌های مالی و پولی است. اما با وجود این اقدامات نیز تورم ممکن است تا مدت‌ها پابرجا باقی بماند. 

دراین پرونده بخوانید ...