شناسه خبر : 39951 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اپیدمی افیون

آیا نوادگان اسرای جنگی عمر کمتری دارند؟

در خلاصه ترجمه مقاله‌ای که به این پرسش پاسخ داده؛ «اگر استاد دانشگاه شدن مدرک نمی‌خواست کیفیت آموزش بالاتر بود؟» آمده است: در مورد حرفه‌هایی که به خاطر تخصصی بودن‌شان، تقاضا برایشان بسیار بالا و عرضه‌شان بسیار کم است، اعمال استانداردهای حداقلی (مثال ملزوم کردن افراد به داشتن مدرک برای تدریس در دانشگاه) و همچنین فاش‌سازی اطلاعات از سوی دولت در مورد کسانی که ادعای تخصص دارند ولی در عمل بی‌سواد هستند، اضافه رفاه مصرف‌کنندگان را افزایش نمی‌دهد؛ بلکه عرضه‌کنندگان را منتفع می‌کند.

«آیا نوادگان اسرای جنگی عمر کمتری دارند؟» این پرسشی است که نویسنده مقاله به آن پاسخ داده و در مقاله‌ای نوشته است: دورا ال کاستا در پژوهش» شوک‌های سلامتی پدر و طول عمر فرزندان» به این نتیجه رسید که وقتی شرایط اردوگاه‌های اسرای جنگی کنفدراسیون با توقف مبادله اسرا به شدت بدتر شد، گرسنگی، بیماری و استرس روانی آسیب‌های بیشتری را به بار آورد و در انتقال بین‌نسلی پایدار ماند. به گونه‌ای که 35 سال پس از پایان جنگ، بازماندگان اندرسونویل با میزان مرگ‌ومیر و بیماری‌های کشنده بیشتری مواجه شدند و ترومای اسارت، اقتصاد سلامت فردی-اجتماعی را به شدت متضرر کرد.

«چرا مصرف مواد‌مخدر فراگیر می‌شود؟» نویسنده مقاله در پاسخ تاکید کرده است: مصرف مواد‌مخدر در برخی از برهه‌های زمانی به صورت تصاعدی رشد می‌کند و به صورت گسترده همچون همه‌گیری بیماری کرونا در بین مردم پخش می‌شود. آمریکا تا به حال چندین اپیدمی مواد‌مخدر را تجربه کرده است. تیموثی مور و روزالی پاکوال در مقاله خود با نام «علل و عواقب اپیدمی مواد‌مخدر» به مرور تحقیقات پیشین در اینباره می‌پردازند.

در مقاله دیگر نویسنده به این پرسش پاسخ داده که «تجارت محصولات کشاورزی چقدر از کووید-19 تاثیر پذیرفت؟» در خلاصه این مقاله آمده است: بیماری همه‌گیر بر حاشیه گسترده تجارت کشاورزی تاثیر گذاشته است. 

دراین پرونده بخوانید ...