شناسه خبر : 16758 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

نردبان و مردم، عامل حادثه جمهوری
index:1|width:70|height:15|align:right نوشت: سرانجام 25 روز پس از حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری که به مرگ دو شهروند تهرانی انجامید گزارش شهرداری در این ‌باره منتشر شد. بر اساس گزارش مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران دو مساله عدم عملیاتی شدن نردبان اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه که عامل باز‌دارنده در استقرار نردبان دوم بوده است، تاثیر منفی گذاشته‌اند و در عین حال نا‌ایمن بودن ساختمان موصوف به گواه اسناد موجود در شهرداری و بی‌توجهی مالک به اخطار‌های ارائه شده به او و همچنین وجود مقادیر متنابعی از وسایل و اشیای قابل حریق (نخ، البسه و پشم شیشه) در مسیر پله‌ها از دیگر عوامل اصلی این حادثه بوده است... فرماندهی عملیات امداد و نجات در صحنه با جسارت و مهارت کامل انجام گرفته است...

قاعده بازی در مجری‌گری تلویزیون
index:2|width:60|height:20|align:right در یادداشتی نوشت: «رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس دولت می‌تواند قواعد بازی یک رسانه دولتی را کنار بزند و درباره مجری گفت‌وگوی خود تصمیم بگیرد، اما جز او چه کسی در این سال‌ها قدرت داشته که حتی مهره کوچکی از این قوانین تغییرناپذیری را که حتی عوض شدن دولت‌ها هم تاثیر چندانی بر آن نداشته است، جابه‌جا کند... اما صداوسیما و قوانین انتخاب مجری‌اش هنوز آنقدر قدرت دارند که بتوانند یک روز مانده به برگزاری مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، حسین پاکدل را به خاطر ممنوع‌التصویر بودنش از اجرای این مراسم بازدارند و محمدرضا شهیدی‌فر را به جای او بگذارند. اظهارنظرهای تند شهیدی‌فر در مورد برخی فیلم‌های جشنواره در این روزها نشان داده او نیز در این سال‌ها قاعده را به درستی شناخته است.»

روایت فوتبال احمد‌آقا خمینی
index:3|width:60|height:20|align:right با همایون بهزادی از فوتبالیست‌های قدیمی گفت‌وگو کرده است. او گفت: «اول از همه باید بگویم که وقتی مریض بودم حسن آقا خمینی به من زنگ ‌زد. حالم را پرسید. وقتی بیهوش بودم زنگ زده بود به بیمارستان و می‌خواست با من حرف بزند‌... حاج‌احمد خمینی ایشان همراه کاظم رحیمی از قم به تمرین شاهین می‌آمدند. تمرینش را می‌کرد و همیشه کنار زمین نماز می‌خواند. یادم هست دقیقاً. زمین شماره 3 ورزشگاه آزادی بود. احمد‌آقا خیلی محکم بازی می‌کرد. شوت‌زن بود و اگر ادامه می‌داد بازیکن خوبی می‌شد. او همیشه به من محبت داشت‌... همیشه وقتی به تهران می‌آمدند به خانه پدری من هم سر می‌زدند‌... او بعد از انقلاب به من خیلی محبت کرد. نه به من بلکه به خیلی از فوتبالی‌ها.»

دریاچه ارومیه همچنان 80 درصد زیر سطح استاندارد
index:4|width:70|height:15|align:right نوشت: فرهنگ قصریانی مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تراز آب دریاچه ارومیه 80 درصد زیر سطح استاندارد است. او با اشاره به بارش برف شدید در منطقه اظهار کرد: «ضایعه‌ای که برای دریاچه ارومیه پیش آمده در عرض یک سال به وجود نیامده که با این بارش‌ها حل شود. علاوه بر خشکسالی‌های اخیر که یکی از دلایل خشکیدگی پارک ملی ارومیه محسوب می‌شود، عملکرد مدیریتی دستگاه‌های مختلف و همچنین اقدامات بخش خصوصی نیز در به وجود آمدن این ضایعه نقش بسیاری داشته است‌... در کشور دانش کافی برای احیای این تالاب وجود دارد اما اقدامات اجرایی باید به‌گونه‌ای انجام شود که با یکدیگر همسو باشد.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها