شناسه خبر : 14011 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سایت‌های خبری

اگر به سال ۲۰۰۴ یعنی ۱۰ سال پیش برگردیم، می‌بینیم پرواز با یک سفینه فضایی یک رویا بود و هیچ‌کس رغبتی برای خرید بلیت یک رویا نداشت.

رویایی که 10 سال پیش به واقعیت تبدیل شد
اگر به سال 2004 یعنی 10 سال پیش برگردیم، می‌بینیم پرواز با یک سفینه فضایی یک رویا بود و هیچ‌کس رغبتی برای خرید بلیت یک رویا نداشت. صنعت و تجارت فضایی هنوز در مراحل اولیه بود و از چهارم اکتبر همان سال وارد روزهای جدید شد. در حقیقت چهارم اکتبر بزرگ‌ترین پیروزی در این زمینه صورت گرفت. این روزها تقریباً 10 سال از سفر انصاری می‌گذرد. آنها به عنوان اولین تیم با این چالش دست‌وپنجه نرم کردند. سفینه آنها حامل سه نفر بود. تیم انصاری تا 62 مایل از سطح دریا اوج گرفتند. سفینه آنها 28 پا طول داشت و نیم مایل نیز بیشتر از آنچه قرار بود بالا رفت. در همان سال دو بار دیگر نیز این پرواز انجام شد.

سرمایه‌گذاری 15 میلیارد‌دلاری سامسونگ
غول الکترونیکی کره جنوبی، طرحی برای ساخت یک کارخانه تولید نیمه‌هادی در جنوب سئول دارد. این کارخانه قرار است تا سال 2017 آغاز به کار کند. سامسونگ برنامه خود را برای ساخت این کارخانه ارائه داده است و برآوردها حاکی از این است که ساخت این کارخانه حدود 15 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. طبق گزارش‌های رسیده ساخت این کارخانه از سال آینده در پیونگاتک شروع خواهد شد. مدیرعامل شرکت سامسونگ الکترونیک در بیانیه‌ای اعلام کرده است: سرمایه‌گذاری در کارخانه نیمه‌هادی به طور قابل‌توجهی آینده شرکت ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سامسونگ در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه و خازن در دنیاست.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها