شناسه خبر : 21066 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با ماشین پرنده آشنا شوید

رویای پرواز از دیرباز با انسان همراه بوده و انسان همواره به دنبال بهبود امنیت و گسترش خدمات پرواز بوده است.

رویای پرواز از دیرباز با انسان همراه بوده و انسان همواره به دنبال بهبود امنیت و گسترش خدمات پرواز بوده است.
شاید اگر مدتی به عقب برگردیم پرواز با ماشین یک رویا محسوب می‌شده که تنها در فیلم‌ها با جلوه‌های ویژه و نه به‌صورت واقعی آن را مشاهده کرده‌ایم اما یک شرکت در کشور اسلوواکی به این رویا جامه عمل پوشانده است. اکنون در سال 2014 ما شاهد ماشینی هستیم که توانایی پرواز دارد. کافی است اراده کنید و جایی برای پرواز داشته باشید در این صورت از جاده بلند شده و بقیه مسیر را پرواز خواهید کرد.
شرکت اروموبیل اسلوواکی سومین نمونه اتومبیل پرنده خود را در جشنواره پیشگامان اتریش که 29 اکتبر آغاز به کار می‌کند به نمایش خواهد گذاشت. این اتومبیل یک نمونه اولیه و به تولید نرسیده است اما شرکت اروموبیل قبلاً نیز سابقه پرواز با اتومبیل را تجربه کرده است. این نمونه اولیه دو‌نفره است و تا 430 مایل پرواز می‌کند و البته در حال طی مسافت روی زمین تا 540 مایل می‌توان با آن پیمود. سوخت این ماشین پرنده همان بنزین استاندارد است. هنوز هیچ‌گونه قیمت‌گذاری یا رتبه‌بندی برای این وسیله نقلیه پیشنهاد نشده است و البته باید توجه داشت قیمت نگهداری و خرید چنین وسیله‌ای با تکنولوژی بالا اگر به تولید برسد باید بسیار بالا باشد و هرکسی از پس مخارج آن برنمی‌آید.
حداکثر سرعت این وسیله نقلیه هنگام پرواز 200 کیلومتر بر ساعت و هنگام رانندگی روی زمین 160 کیلومتر بر ساعت است. میزان مصرف این وسیله در حالت زمینی هشت لیتر در 100 کیلومتر و در حالت پرواز 15 لیتر است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها