شناسه خبر : 15866 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نمایشگاه اتومبیل پاریس

رجزخوانی غول‌ها

نمایشگاه اتومبیل پاریس هر دو سال یک بار در ماه اکتبر برگزار می‌شود که خیل عظیمی از علاقه مندان را روانه پایتخت زیبای فرانسه می‌کند تا از نزدیک شاهد آخرین تولیدات صنعت جذاب خودروسازی باشند.

نمایشگاه اتومبیل پاریس هر دو سال یک بار در ماه اکتبر برگزار می‌شود که خیل عظیمی از علاقه مندان را روانه پایتخت زیبای فرانسه می‌کند تا از نزدیک شاهد آخرین تولیدات صنعت جذاب خودروسازی باشند، این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های اتومبیل در جهان محسوب می‌شود که در آن از خودرو‌های جدید و نمونه‌ اولیه خودروهای جدید پرده برداری می‌شود. این نمایشگاه اولین بار در سال 1898 میلادی برگزار شد.

citroen c4 cactus airflow 2l
خودروساز فرانسوی سیتروئن در پاسخ به دولت فرانسه و چالش مصرف سوخت ۱۴۱ مایل در هر گالن از مدل مفهومی جدید بر پایه C4 Cactus رونمایی کرد. مدل مفهومی ‌C4 Cactus Airflow 2L قادر به متوسط مصرف سوخت ۱۴۱ مایل در هر گالن است و سیتروئن اعلام کرده است این وسیله نقلیه تنها ۸۶۵ کیلوگرم وزن داشته که در حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد کاکتوس است. قدرت این خودرو از سیستم پیشرانه Hybrid Air گرفته شده است که دقیقاً از همان نوعی است که در مدل ابتدایی Peugeot 2008 Hybrid Air شاهد آن بودیم.

Volkswagen XL Sport Concept
خودروساز آلمانی فولکس‌واگن از موتور دوکاتی ایتالیایی در نسخه جدید اقتصادی‌ترین خودرو دنیا بهره گرفته است. فولکس‌واگن از موتور دو سیلندر ۱۱۹۹ Superleggera sport دوکاتی با قدرت پیشرانه ۱۹۷ اسب بخاری در این خودرو بهره گرفته است که بتواند کارایی و بهره‌وری سوخت خود را تا حدودی حفظ کند. استفاده فراوان از فیبر کربن در این خودرو کمی غیرمعمول است تا این خودرو دارای شتاب صفر تا 100 در 7/5 ثانیه باشد که البته همانند مدل استاندارد دارای بهره‌وری سوخت نبوده و به هر حال یک مدل اسپورت است.

Peugeot Quartz Concept
خودروساز فرانسوی پژو در نمایشگاه پاریس 2014 از یک کراس‌اوور مفهومی‌ رونمایی کرد که دارای یک موتور 6/1‌لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت پیشرانه ۵۰۰ اسب بخاری است که موتورهای الکتریکی نیز به کمک این مدل رویایی برای افزایش قدرت پیشرانه آمده‌اند. پژو هنوز درخصوص تاریخ عرضه این خودرو به بازار و قیمت فروش اطلاعاتی منتشر نکرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها