شناسه خبر : 16040 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ضرورت برقراری موازنه میان سیاست داخلی و خارجی

سیدعبدالواحد موسوی‌لاری دوره زمامداری احمدی‌نژاد را از این حیثکه نهادهای تصمیم‌ساز به محاق رفتند و به تبع آنها احزاب و نهادهای صنفی هم تضعیف یا تعطیل و به حاشیه رانده شدند «دوره‌ای خاص» می‌خواند.

وزیر کشور دوران اصلاحات در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اشاره به رشد «کمی و کیفی» احزاب در آن دوره، برخی اقدامات از جمله تشکیل خانه احزاب، تدوین منشور وفاق و اعطای یارانه قانونی به احزاب و تشکل‌های سیاسی برای تامین برخی از هزینه‌های مالی آنها را از اقداماتی برشمرد که نشان‌دهنده اهتمام و توجه دولت اصلاحات به جایگاه احزاب در کشور بوده است. سیدعبدالواحد موسوی‌لاری دوره زمامداری احمدی‌نژاد را از این حیث که نهادهای تصمیم‌ساز به محاق رفتند و به تبع آنها احزاب و نهادهای صنفی هم تضعیف یا تعطیل و به حاشیه رانده شدند «دوره‌ای خاص» می‌خواند که نه با دوران قبل و نه با دوره بعد مدیریتی در نظام اسلامی سازگاری و نسبتی نشان نمی‌دهد.
عضو مجمع روحانیون مبارز البته قائل به عدم توازن بین سیاست داخلی و سیاست خارجی در دولت تدبیر و امید است و آن را تا حدودی برخاسته از اقتضائات جامعه می‌داند اما در عین حال متذکر می‌شود که دولت حتماً باید «موازنه را برقرار کند». به گفته موسوی‌لاری «بعد از دوره دوم دولت احمدی‌نژاد که شرایط بهتر و بی‌مهری و تنگ‌نظری نسبت به فعالیت‌های سیاسی کاهش پیدا کرده، به صورت محسوس متولیان و مدیران دولتی علاقه‌مندند که هم فعالیت منطقی و قانونمند سیاسی گسترش پیدا بکند و هم تشکل‌ها و نهادهای مدنی حضور بیشتری در جامعه داشته باشند. منتها متاسفانه مسیر هنوز صاف نشده است». این روحانی اصلاح‌طلب در ادامه با غیرقابل توجیه خواندن حادثه شیراز ابراز عقیده کرد که دولت نباید وارد بده‌بستان‌های پشت پرده شود. لذا همان‌طور که شخص رئیس‌جمهور در اعلام مواضع شفاف و مقتدر است همکاران دولت نیز باید همدلی نشان دهند حال آنکه عملاً این‌گونه نیست و دولت باید «به سازوکارهای عملیاتی شدن آنچه اعلام می‌کند» نیز ملتزم باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها