شناسه خبر : 38886 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

به سوی جهش صادرات

به گفته رئیسی باید صادرات کالاهای غیرنفتی را گسترش دهیم

به سوی جهش صادرات

ابراهیم رئیسی، بر ضرورت ریل‌گذاری برای جهش صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: رویکرد دستگاه‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، به ویژه در بخش‌های تولید غذا و دارو، باید از رویکرد واردات‌محوری به داخلی کردن تولید کالاها و گسترش صادرات غیرنفتی اصلاح شود.

رئیس‌جمهور با شرکت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، به بررسی سیاست‌های تجاری و ارزی مرتبط با توسعه صادرات و مدیریت واردات پرداخت. در این جلسه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی موظف شدند برای ایجاد عزم ملی و هماهنگی در راستای رفع موانع تولید و حمایت از تولید کالا در داخل به ویژه در زمینه تولید لوازم خانگی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را به عمل آورند. همچنین مقرر شد در سیاست‌های وارداتی با هدف جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهایی که دارای تولیدات مشابه داخلی هستند، بازنگری شود.

همچنین رئیس‌جمهور در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم شرکت کرده و بیان کرد: وظیفه ما تشخیص اولویت‌ها، تلاش در جهت تامین عدالت، پرهیز از تبعیض و تلاش برای تقویت اعتماد و مشارکت عمومی به عنوان مولفه‌های مهم سرمایه اجتماعی است. افزایش اعتماد و مشارکت مردم ثمره افزایش کارآمدی است که باید در دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی بروز و ظهور یابد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بنای وی اجرای قوانین است، گفت: اجرای قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی است. مردم باید احساس کنند که قوانین اساسی و موضوعه اجرا می‌شوند و مسوولان مقید به اجرای قوانین هستند.