شناسه خبر : 42673 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

موج آنفلوآنزا

علائم موج جدید آنفلوآنزا چیست؟

موج آنفلوآنزا

فرارسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا باعث افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا شده است. در حال حاضر بیماری شبیه سرماخوردگی بین همه گروهای سنی، به‌ویژه کودکان به شدت شیوع پیدا کرده است. پزشکان معتقدند این بیماری آنفلوآنزاست و به صورت ناگهانی آغاز می‌شود و علائم مشخص دارد که بر آن اساس قابل تشخیص است.

ناصر خسروی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد بیماری آنفلوآنزا، اظهار کرد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی فصلی است که معمولاً اوایل پاییز شیوع پیدا می‌کند. این بیماری دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کند. البته گرفتاری دستگاه تنفسی تحتانی نیز ممکن است رخ دهد که بیشتر جزو عوارض بیماری به شمار می‌آید. همچنین آنفلوآنزا با علائمی مانند گلودرد، تب، بدن‌درد، آبریزش بینی، سردرد و سرفه همراه است.

مشخصه بیماری آنفلوآنزا شروع ناگهانی آن است یعنی بیمار عنوان می‌کند «تا حدود یک ساعت گذشته حال مساعدی داشتم اما به صورت ناگهانی دچار علائم بیماری شدم»، مشکلاتی که در اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در ریه بیماران ایجاد می‌شود نیز می‌تواند به صورت‌های خفیف تا شدید بروز پیدا کند. در حال حاضر بیماری‌های ویروسی فصلی نیز شیوع بالایی دارند که می‌توانند علائمی در فرد ایجاد کنند که تا اندازه‌ای مشابه علائم آنفلوآنزا باشند اما معمولاً شدت علائم در این بیماری‌های فصلی کم است یعنی بیمار با علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه و... خفیف مواجه می‌شود و شدت علائم به گونه‌ای نیست که بیمار توانایی انجام امور را نداشته باشد اما در بیماری آنفلوآنزا علائم شدت بیشتری دارند و به گونه‌ای هستند که بیمار قادر به انجام امور خود نیست.