شناسه خبر : 39877 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

انگ هیستریک

جاده ابریشم چگونه باعث افزایش فعالیت‌های اقتصادی یک منطقه شده است؟

«نیازهای زنانه چگونه نادیده گرفته می‌شوند؟» پرسشی است که نویسنده این مقاله به آن پاسخ داده است. در خلاصه ترجمه این مقاله آمده است: در قرن نزدیک به انقلاب صنعتی چهارم، تقاضای بیمه ناتوانی زنان ۲۰ درصد بیشتر از مردان رد می‌شود. آسیب‌های شغلی آنها در مواردی غیرمرتبط جای می‌گیرد. به مشکلات و ناتوانی‌های جسمی ناشی از کار آنان برچسب هیستریک یا عصبی زده می‌شود. جنسیت پزشک، بر نتایج و ارزیابی‌های پزشکی تاثیر می‌گذارد و تعداد زیادی از آنها تا آخر عمر بدون دریافت غرامت، باید با مشکلات ناشی از نقص عضو و بیکاری کنار بیایند.

«راهی به سوی ثروت» عنوان مقاله‌ای است که به اهمیت جاده ابریشم می‌پردازد. در خلاصه ترجمه این مقاله آمده است: جاده تاریخی ابریشم تاثیر بلندمدتی بر روی شهرها و روستاهایی که در نزدیکی مسیرهای آن قرار داشته‌اند، گذاشته است و از طریق انتقال تکنولوژی و فناوری باعث افزایش سطح فعالیت اقتصادی در این مناطق شده است.

در مقاله دیگر به این پرسش پرداخته شده «چه ارتباطی میان بهره‌وری و دستمزد وجود دارد؟» در این مقاله ارتباط میان رشد بهره‌وری و پرداختی به نیروی کار در دو کشور آمریکا و کانادا بررسی شده است. نویسندگان نشان دادند در هر دو کشور میان بهره‌وری و پرداختی به نیروی کار ارتباط و وابستگی وجود دارد. بهبود رشد بهره‌وری به افزایش نرخ رشد دستمزد نیروی کار منجر می‌شود؛ ارتباطی که به نظر می‌رسد در آمریکا قوی‌تر از کانادا باشد. 

دراین پرونده بخوانید ...