شناسه خبر : 2313 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

علیرضا طاری معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات ابرازی طلافروشان به میزان میانگین ۷۵۰ هزار تومان ابراز شده و اگرچه غیرواقعی است اما نمی‌توانیم بین طلافروشان و سایر اصناف تفاوت قائل شویم.

750 هزار تومان مالیات ابرازی طلافروشان!
نوشت: علیرضا طاری معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات ابرازی طلافروشان به میزان میانگین ۷۵۰ هزار تومان ابراز شده و اگرچه غیرواقعی است اما نمی‌توانیم بین طلافروشان و سایر اصناف تفاوت قائل شویم. او افزود: طلافروشان معتقدند باید مالیات بر ارزش افزوده بر کارمزد ملاک قرار گیرد اما ما نمی‌توانیم این تبعیض را بین آنها و سایر صنف‌ها قرار دهیم. طاری در همین ارتباط تاکید کرد اینکه چه زمانی قرار است طلافروشان مالیات واقعی را اعلام کنند بستگی به خودشان دارد. اگر طرح جامع مالیاتی عملیاتی شود اطلاعات مالیاتی تمامی صنوف از جمله طلافروشان را خواهیم داشت که در این صورت این صنوف مجبور به ابراز مالیات واقعی خواهند بود.

نیاز به سیاست‌های جدید تامین مسکن
نوشت: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به اظهارنظرهای برخی کارشناسان طی چند روز گذشته مبنی بر «رخداد افزایش عرضه در بازار مسکن» واکنش نشان داد و با بیان اینکه، چنین نظراتی اثر منفی جبران‌ناپذیری بر اقتصاد مسکن می‌گذارد، اعلام کرد: در حال حاضر آنچه در بازار مسکن چه از سوی افراد عامه و چه از طرف متخصصان، قابل درک و مشاهده است، «کمبود شدید آپارتمان» است. در این بین، اگر آماری دال بر نبود نابرابری و بدتر از آن، یعنی اعلام «فزونی عرضه بر تقاضا» عنوان شود، به معنای بی‌نیاز بودن بازار مسکن از توجه و حمایت دولت خواهد بود در حالی که بازار کنونی بیش از هر زمانی به اجرای سریع سیاست‌های جدید تامین مسکن نیازمند است.

بحران بهره‌وری در صنایع ایران
نوشت: فرشید مجاور‌حسینی استاد اقتصاد بین‌الملل آمریکا، با انتقاد از بزرگنمایی مشکلات اقتصادی ایران در دهه ۸۰ گفت صنایع ایران در دهه ۷۰ نیز به بن‌بست رسیده بود و دهه ۸۰ اساساً ادامه منطقی همان شرایط با مسکن درآمدهای نفتی بوده است. سهم سرمایه‌گذاری خصوصی بیشترین اثر را بر بهره‌وری دارد. مکانیسم اثرگذاری سهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ممکن است به این ترتیب باشد که هرگاه بخش خصوصی اعتماد بیشتری برای فعالیت در بازار می‌کند سهم آن افزایش می‌یابد و این متغیر در واقع یک مشخصه برای وجود عوامل دیگری است. از سوی دیگر هرگاه دخالت دولت در بازار زیاد می‌شود سهم سرمایه‌گذاری خصوصی کاهش می‌یابد لذا بهره‌وری در بخش کاهش می‌یابد.

آزادسازی یک ممنوعیت بعد از 30 سال
نوشت: بر اساس تصمیم شورای عالی صادرات دو روز قبل عوارض صادراتی برای هشت قلم کالا وضع شد و دیگر صادرات آنها ممنوع نیست. پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده توسط اتاق ایران ممنوعیت صادرات هشت قلم کالا برداشته شده است، گفت: این تصمیم در جلسه شورای عالی اقتصاد اخذ شده و برای این کالاها عوارض وضع شده است. در حال حاضر پوست خام بزی، پوست خام گوسفندی و پوست خام گاوی که صادرات آنها 30 سال ممنوع بوده با وضع عوارض 50درصدی صادرات آنها مجاز شده است. بر اساس برنامه پنجم توسعه نمی‌توان برای صادرات هیچ کالایی ممنوعیت قائل شد و دولت در راستای اجرای قانون برای این کالاها عوارض وضع کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها