شناسه خبر : 14124 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

شرط ارشاد برای دادن مجوز به یک خواننده زیرزمینی
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت:‌ حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد درباره فعالیت‌های موسیقی امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو بیان کرد: «اگر شیوه خوانندگی ایشان مثل سابق و به سبک رپ باشد وزارت ارشاد هیچ‌گونه مجوزی به این سبک و خوانندگان آن نداده و نخواهد داد، چون با فرهنگ ملی و اسلامی کشور مناسبت و سنخیتی ندارد... اگر این خواننده فعالیت موسیقی خود را با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی تغییر دهد در محتوا و سبک مطابق با موازین کشور و وزارت ارشاد خوانندگی کند می‌توان صدور مجوز او را بررسی کرد اما با این ساختار و محتوا وزارت ارشاد هیچ موافقتی برای صدور مجوز نخواهد داشت.» گفتنی است چند وقتی است که خبری درباره انجام امور مربوط به دریافت مجوز آلبوم امیر تتلو از وزارت ارشاد منتشر شده است.

با روزه‌خواران برخورد فیزیکی شود
index:2|width:40|height:20|align:right به نقل از محمد یزدی عضو شورای نگهبان نوشت: «...امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی نمی‌خواهد و وظیفه هر مسلمانی است... خدای نکرده اگر در روزهای ماه مبارک رمضان برخلاف قواعد شرعی و حتی حکم انتظامی روزه‌خواری انجام شود باید زبانی به او گفته شود که این کار درستی نیست و چرا در نظر عامه مردم روزه‌خواری می‌کند... چنانچه فردی مریض یا مسافر است باید به گوشه‌کناری برود و روزه‌خواری کند... در صورت مشاهده روزه‌خواری باید با زبان از منکر نهی شود و اگر جلوگیری عملی بخواهد، این وظیفه نظام است یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکم است که برخورد فیزیکی کند، البته با رعایت مراتب و درجات آن... خوشبختانه قانونی درباره امر به معروف و نهی از منکر اخیراً در مجلس تصویب و در شورای نگهبان تایید شده است.»

بسیجیان در جشن‌های ملی شادی کنند
index:3|width:40|height:20|align:right به نقل از سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نوشت: «...دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم، سفره اسلام را از زیر پای جوانان کشانده است و تنها قوه‌ای که می‌تواند با این فساد مقابله کند، قوه قضائیه است.» او با اشاره به پیروزی تیم والیبال ایران بر آمریکا اظهار کرد: «می‌خواهم به مسوولان قوه قضائیه عرض کنم، این درست نیست که ما به غرور ملی برسیم و یک عده نا‌بهنجار این غرور ملی را به ابزاری برای فساد اخلاقی بدل کنند.... پیروزی قهرمانان جوان ایرانی بر آمریکا یک عزت است... چرا بسیجی‌ها این غرور ملی را جشن نگرفتند و یک عده آمدند و فساد کردند.... چرا شما این غرور ملی را جشن نگرفتید، که این پیروزی میدانی برای یک عده ناهنجار بشود تا وسط خیابان برای فساد اخلاقی بیایند.»

آیا فقط شهروندان باید صرفه‌جویی کنند؟
index:4|width:40|height:20|align:right در یادداشتی به قلم قاسم تقی‌زاده‌خامسی نوشت: «... اینکه آنهایی که باید در بحث آب پاسخگو باشند در موضع اپوزیسیون قرار بگیرند و شهروندان را که کمتر از ۱۰ درصد آب را مصرف می‌کنند تهدید و ترغیب کنند، در یک کشور در حال ‌توسعه قابل پذیرش نیست. مصرف‌کنندگان آب شرب، صنعت و کشاورزی هرکدام باید به قدر تقاضا ایثار کنند! تراژدی خشکسالی و کم‌آبی، یک موضوع ملی و مهم است که دولت باید مردم را در یک رویکرد مشارکت‌جویانه به عرصه بیاورد تا حیات در ایران عزیز باقی بماند... حتماً باید هنرمندان را به صحنه بیاورد تا «سرود ملی آب» بسرایند... اگر مدیریت توانمند بر بحران آب چیره نشود و به‌جای آن، توصیه حافظ مبنی بر اینکه «بر لب جوی نشین و گذر عمر ببین» را سرلوحه خود قرار دهیم، «باد ما را خواهد برد».

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها