شناسه خبر : 19895 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

گردشگری ایران در رتبه نود و هفتم
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: بر اساس آخرین گزارش رقابت‌پذیری سفر و گردشگری مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۵، ایران در میان ۱۴۱ کشور رتبه ۹۷ را به خود اختصاص داده است. برای تهیه این گزارش در مجموع ۱۴ رکن به عنوان شاخص‌های اصلی و ۹۰ گویه به عنوان زیر‌شاخص، تعیین می‌شوند. گزارش مجمع جهانی اقتصاد، به بررسی هر کشور در مولفه‌هایی چون آمادگی محیطی، رقابت‌پذیری قیمتی، اولویت‌دهی به سفر و گردشگری اختصاص دارد. «میزان آموزش کارکنان» و «اولویت صنعت گردشگری برای دولت» از ضعیف‌ترین گویه‌های ایران در این گزارش به شمار می‌رود. در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، امارات متحده عربی، قطر و بحرین رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتقاد حداد از یک حرام‌لقمه
index:2|width:30|height:20|align:right نوشت: غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در برنامه خندوانه گفت: لغات مثل کفش تازه هستند که ممکن است در آغاز پای آدم را بزند ولی اگر مردم کمی صبر داشته باشند و از آن استفاده کنند کلمات رفته‌رفته جا می‌افتد. برخی لغات مثل کش‌لقمه، گرد‌لقمه و دراز‌لقمه را برای فرهنگستان ساخته‌اند... معلوم نیست کدام حرام‌لقمه‌ای اینها را گفته است. در این برنامه «جناب‌خان» شخصیت عروسکی جنوبی برنامه نیز شرکت داشت و با حدادعادل شوخی کرد. او در پاسخ به این اظهارات حداد گفت: ما هم از یک حرام‌لقمه‌ای شنیدیم. او گفت: یک لغت دیگر کابل است که فرهنگستان به جای آن گفته بافه، من هم از این به بعد می‌خواهم به جای می‌بافمت بگویم می‌کابلمت.

آماری از اعتیاد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۳۰ درصد پسران و ۱۲‌ درصد دختران دانشگاه‌های دولتی کشور سیگار و قلیان مصرف می‌کنند، تصریح کرد: میزان مصرف مواد در میان دانشجوهایی که منزل مجردی دارند، بیشتر از دانشجویان خوابگاهی است. علاوه بر این میزان مصرف مواد در دانشجویان خوابگاهی بیشتر از دانشجویان بومی یا دانشجویانی است که با والدین خود زندگی می‌کنند... عصبانیت، پرخاشگری، عدم پایبندی به مذهب، افسردگی، هیجان‌طلبی و کمبود اعتماد به نفس از دلایلی است که منجر به تشویق دانشجویان به مصرف مواد می‌شود. این آمارها نشان می‌دهد باید در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای کنترل آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد.

والدین دانش‌آموز ترک تحصیل‌کرده در مراجع قضایی
index:4|width:30|height:20|align:right نوشت: محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد: به استناد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان سال گذشته والدینی را داشتیم که به لحاظ معیشتی و... فرزندان‌شان را از تحصیل منع می‌کردند و ما در همین‌ راستا ۲۷۵ ولی دانش‌آموز را به مراجع قضایی ارجاع دادیم و در سال گذشته موفق شدیم ۳۵هزار و ۱۴۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگردانیم. او در پاسخ به پرسشی درباره ۴۷ هزار مردودی در اول ابتدایی و علت آن گفت: «به‌غلط شایع شده است که ارزشیابی کیفی باعث ارتقای خودبه‌خودی می‌شود درحالی‌که این‌چنین نیست. ما ۳۲ هزار دانش‌آموز دیرآموز داشتیم ...برخی دیگر از این دانش‌آموزان در مناطق دوزبانه هستند که ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو باشند. البته باید گفت این رقم در پایه‌های بالاتر کمتر است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها