شناسه خبر : 42121 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نابرابری تغییر اقلیم

محرک‌های باروری و نوآوری چه چیزی را نشان می‌دهند؟

فصل تحقیق در این شماره مقاله‌ای دارد درباره «نابرابری ژن‌ها». بررسی که این مقاله به آن پرداخته به سیاستگذاران کمک می‌کند که نه‌تنها درک کنند آیا این سیاست‌ها نابرابری را افزایش می‌دهند یا خیر، بلکه این را نیز بسنجند که این نابرابری براساس مواهب ژنتیکی چگونه انجام می‌شود.

«چگونه برای دیگران مصرف می‌کنیم؟»؛ در گذار علمی این هفته مقاله‌ای بررسی شد که هدفش بررسی نقش کمیابی کالاها در اشتیاق به خرید مصرف‌کنندگان بود. با بهره‌گیری از آمارهای فروش کالاهای عرضه محدود در حراجی‌های بازار اینترنتی «استو کایکس» آمریکا، در این مقاله نشان داده شد که محدودسازی عرضه کالاها، میل به خرید مصرف‌کنندگان را تشدید می‌کند.

«دردِ مادری» عنوان مقاله‌ای است که این هفته منتشر شده. در خلاصه این مقاله آمده است؛ کاهش مرگ‌ومیر کودکان به زنان اجازه داد تا شروع باروری را به تعویق بیندازند، تمام زمانی را که برای بچه‌دار شدن صرف می‌کردند کاهش دهند و همچنین تعداد فرزندان هدف آنها، به دلیل تاثیر بهبود سلامت و کیفیت کودک، کاهش یابد.

مقاله دیگر این هفته به این پرسش پاسخ می‌دهد که «گرم شدن زمین چگونه به نابرابری‌ها دامن می‌زند؟» در این مقاله تاکید شده که میزان شدید تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی و در نتیجه تاثیر سیاست‌های کاهشی مانند مالیات‌های اعمال‌شده بر تولید کربن در سراسر جهان شکل متفاوتی دارد. از این‌رو، انتظار می‌رود در مورد چگونگی مقابله با تغییرات اقلیمی اختلاف‌نظرهای زیادی وجود داشته باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها