شناسه خبر : 37055 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

در ستایش غارتگری

برای زنان علم بهتر است یا ثروت؟

فصل تحقیق این هفته از سه مقاله بسیار جالب تشکیل شده است. دیوید آوتر از دانشگاه ام‌آی‌تی، دیوید دورن از دانشگاه زوریخ، گوردون هانسون از دانشگاه کالیفرنیا، گری پیسانو از مدرسه هاروارد و پیان شو از دانشگاه جورجیاتک در مقاله‌ای به این پرسش پاسخ می‌دهند که «رقابت خارجی و نوآوری داخلی چه نسبتی دارند؟» چگونگی اثرگذاری رقابت خارجی بر عملکرد بنگاه‌های داخلی به‌خصوص میزان نوآوری بنگاه‌ها مساله‌ای است که می‌تواند برای سیاست تجاری و ساختار بهینه تعرفه‌ها حائز اهمیت باشد. در این زمینه مقاله 2020 آوتر و همکاران می‌تواند بینش خوبی ایجاد کند. این مقاله به بررسی اثر افزایش واردات محصولات چینی و فشار رقابت حاصل بر میزان تولید دانش در بخش خصوصی ایالات متحده می‌پردازد.

در مقاله دیگر این بخش ویکی آسترویل، نویسنده، ویراستار و ستون‌نویس سایت «نیو اینکوئری» در ستایش غارتگری گفته است؛ غارتگری تصرف کالا و اجناس که به صورت مستقیم توسط جمعیتی از مردم انجام می‌شود، یکی از اقدامات افراطی است که می‌تواند در بحبوحه ناآرامی‌های اجتماعی رخ دهد. حتی افرادی که خود را تندرو و رادیکال خطاب می‌کنند اغلب سعی می‌کنند بین خودشان و غارتگران مرزی قائل شوند و معتقدند تاکتیک‌های خشونت‌آمیز در نهایت برای جنبش‌های بزرگ‌تر به صورت معکوس عمل کرده و اثر بدی روی اجتماع می‌گذارد.

در مقاله دیگر نیز سوزان لین «سوز» اورمان درباره تفاوت رفتارها و فعالیت مالی زن‌ها و مردها و دلایل آن نوشته است: کنترل کن چیزی را که تحت کنترل توست! این یکی از مهم‌ترین جملاتی است که سخنران‌های انگیزشی این روزها با تکیه بر آن، تلاش می‌کنند انسان‌ها را به تغییر وادارند اما چیزهای زیادی وجود دارند که از کنترل ما خارج هستند؛ جنسیت، سن، محل تولد و مسائلی از این دست، اعمال ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تاثیر این عوامل بر رفتار انسان‌ها، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که توجه محققان بین‌رشته‌ای را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است. در این مقاله تاکید شده است؛ یکی از موارد جالب تعریف مفاهیمی چون «پول» نزد مردان و زنان است. در بخشی از این تحقیق این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است که میان شادی و پول چه رابطه‌ای وجود دارد؟ نتیجه نشان می‌دهد اگرچه پول برای افراد این تحقیق شادی نمی‌آورد اما کمبود آن باعث احساس غمشان است. اما در این تحقیق مردان وزن بیشتری به درآمد دادند. از طرف دیگر زنان به عوامل غیرمالی در محل کارشان اهمیت بیشتری نشان داده‌اند که یکی از آنها امنیت شغلی است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها