شناسه خبر : 35696 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

در انتخابات آزاد شانس پیروزی حزب‌اللهی‌ها بیشتر است

خبرآنلاین به نقل از حسین علایی، از چهره‌های سرشناس سپاه، نوشت: باید فضا باز شود تا همه مردم بتوانند آزادانه انتخاب کنند. اگر مردم دوست دارند یک فرد نظامی را انتخاب کنند، حق انتخاب دارند، اگر یک فرد روحانی را دوست دارند، انتخاب کنند و اگر یک سیاستمدار غیردولتی را دوست دارند، انتخاب کنند. باید اجازه فعالیت به تشکل‌های سیاسی واقعی داده شود تا کاندیداهای خود را معرفی کنند. مردم باید احساس کنند خودشان دارند رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند نه اینکه یک جایی بگوید ۵ یا ۱۰ نفر را مشخص می‌کنیم و شما از بین آنها انتخاب کنید. هر زمانی انتخابات آزاد بوده است در آن افراد حزب‌اللهی بیشتر رای آورده‌اند.

 

تفاوت راهبرد الاغ و فیل در قبال ایران چیست؟

کیهان نوشت: عده‌ای در ایران اصرار دارند این دروغ بزرگ را به خورد مردم بدهند که در صورت پیروزی بایدن (در انتخابات آمریکا) اوضاع متفاوت خواهد شد. آنهایی که عملاً نقش فعالان ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها در ایران را بازی می‌کنند، باید به این سوال پاسخ دهند که چه تفاوتی میان راهبرد فیل و الاغ در برابر ایران وجود دارد؟ آیا این تفاوت جز در روش‌های دشمنی و فشار است؟ فیل‌ها از فشار حداکثری می‌گویند و الاغ‌ها دنبال فشار هوشمند هستند. یکی با چماق تهدید می‌کند و دیگری با چاقو. آن که چاقو دارد خطرناک‌تر است یا آن که چاقو را مرهم و نوشدارو جلوه می‌دهد؟! چنین تحریفی را فقط به حساب بلاهت گذاشتن، خود نوعی بلاهت است.

 

احتمال دارد شاهد مشارکت انتخاباتی باشکوه نباشیم

تسنیم به نقل از غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نوشت: مهم‌ترین مشکل داخلی ما برای انتخابات آینده، بی‌اعتمادی گسترده در جامعه نسبت به دولتمردان است، این بی‌اعتمادی اثرش را در انتخابات خواهد گذاشت. اگر تا زمان انتخابات تحول مثبتی در ابعاد اقتصادی کشور رخ ندهد، احتمال دارد شاهد مشارکت باشکوه و بالای مردم در انتخابات نباشیم. شرایط کنونی ما قابل دوام نیست، جز یأس و ناامیدی چیزی در مردم خصوصاً نسل جوان، مشاهده نمی‌شود. باید تغییراتی رخ دهد که مردم را امیدوار کند که من می‌توانم ثروت ملی را افزایش بدهم، توزیع درآمد را بهینه کنم، مزیت‌های اقتصادی را فعال کنم و با سرمایه‌های مردم و سرمایه‌های ملی کشور را از استقراض و سرمایه‌گذاری خارجی مستغنی کنم.

 

نماینده‌ای با دو درصد آرا

عصر ایران نوشت: آمار انتخابات مرحله دوم مجلس در کلانشهر کرج تکان‌دهنده است. در شهری با سه میلیون نفر جمعیت و 5 /1 میلیون واجد شرایط رای دادن، تنها ۴۱ هزار و ۵۳۴ نفر در انتخابات مرحله دوم شرکت کرده‌اند و علیرضا عباسی با ۲۷ هزار و ۱۰ رای به عنوان نماینده دوم کرج، اشتهارد و فردیس به مجلس یازدهم راه یافته است. اگر هدف، همین بوده و دغدغه نرخ مشارکت رخت بربسته، می‌توان به آقای کدخدایی و سیاستگذارانی که موجب رویگردانی مردم از انتخابات شدند تبریک گفت اما اگر خودشان هم نگران‌اند و نماینده‌ای با دو درصد آرا را در تراز جمهوریت نمی‌دانند تدبیری باید اندیشید که با آن بتوان به انسداد سیاسی پایان داد.

دراین پرونده بخوانید ...