شناسه خبر : 35697 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

مهر: در جلسه شورای ‌عالی فضای مجازی که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در ۵ ماده به تصویب اعضای شورای ‌عالی فضای مجازی رسید. اقدامات کلان و نگاشت نهادی مربوط به شبکه ملی اطلاعات نهایی و تصویب شد. بر این اساس اقدامات عملی و نهادهای متولی اجرای این اقدامات نیز مشخص و معین شدند.

فارس: غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: رویکرد کلی ما حمایت از دولت در برابر فشار همه‌جانبه دشمن است و اعتقاد داریم در شرایط کنونی نباید به دنبال مچ‌گیری و تضعیف یکدیگر باشیم.

خانه ملت: مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برخی مفاد طرح سه‌فوریتی مقابله‌به‌مثل با آمریکا در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه را تشریح کرد و گفت: اگر آمریکا بخواهد به صورت یکجانبه مکانیسم ماشه را علیه جمهوری اسلامی فعال کند، این طرح، دولت را ملزم به مقابله‌به‌مثل با اقدامی نظیر کنار گذاشتن محدودیت‌های برجامی می‌کند.

ایلنا: رئیس ستاد مرکزی برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: امسال رژه‌ای در تهران و منطقه خلیج‌فارس نخواهیم داشت و در ۳۱ شهریور به‌صورت تصویری در محضر رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

مهر: اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اصلاح‌طلبان اصلاح را از خود شروع کنند و اگر تحولی در خود پدید نیاورند جز رفتن به موزه تاریخ راه دیگری ندارند.

تسنیم: عباس سلیمی‌نمین تحلیلگر سیاسی گفت: طرح اولیه اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری خیلی طرح ناپخته‌ای است و یکسری ارزیابی‌ها را به عهده شورای نگهبان گذاشته است که عملاً ناممکن است؛ مثلاً تشخیص اینکه فرد اهل تربیت نیروی انسانی هست یا خیر؟! این اصلاحیه به نظر من خیلی ماورایی است و قابلیت تحقق ندارد.

باشگاه خبرنگاران: حسین ولی‌وند‌زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)، اظهار کرد: عمده جنگ‌ها به دلیل زیاده‌خواهی، قدرت‌طلبی و برداشت‌های اشتباه و گمراه‌کننده از صلح بوده است. صرف هزینه‌های گزاف نظامی هیچ دستاوردی برای آمریکایی‌ها نداشت. باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و کسانی را که فقط دم از صلح می‌زنند، تحریم و بایکوت کنیم.

خبرآنلاین: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که با توجه به پیش‌بینی قانون اساسی، آیا می‌توان نظام پارلمانی را در کشور مستقر کرد، اظهار داشت: تغییر ساختارها کمک زیادی به کشور نمی‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...