شناسه خبر : 42910 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رکوردی برای قطر

وضعیت ایران در هفته اول افتتاحیه جام جهانی چگونه بود؟

رکوردی برای قطر

افتتاحیه مراسم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هفته گذشته آغاز شد و مارسل دسایی، ستاره اسبق فرانسوی‌ها کاپ جام جهانی را به ورزشگاه «البیت» آورد. مورگان فریمن، بازیگر سرشناس آمریکایی در این مراسم حضور پیدا کرد. مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در ورزشگاه حضور پیدا کرد و با جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، خوش‌و‌بش کرد.

همچنین امیر قطر در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: ما با افراد زیادی کار کردیم و برای خیر و صلاح بشریت سرمایه‌گذاری کردیم. این جشنواره بزرگ فوتبال را برای ارتباطات فرهنگی همراه با جهان دنبال خواهیم کرد. چقدر زیباست که مردم آنچه آنها را از هم جدا می‌کند کنار بگذارند تا تنوعشان را جشن بگیرند و چیزی که آنها را متحد می‌کند. بگذارید روزهای الهام‌بخش از خیر و امید باشد و همه در دوحه به جهان خوش آمدید.

 تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند. در نهایت این دیدار با نتیجه ۶ بر ۲ به سود تیم ملی فوتبال انگلیس به پایان رسید. با توجه به تساوی ولز و آمریکا و البته در نظر گرفتن این موضوع که این دو تیم هم شانس پایینی برای پیروزی مقابل انگلیس دارند، ایران می‌تواند با کسب چهار امتیاز از گروه خودش صعود کند.

در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تیم‌های ملی فوتبال عربستان و آرژانتین به مصاف هم رفتند که ۸۸۰۱۲ نفر از نزدیک دیدار آرژانتین و عربستان را تماشا کردند. این یک رکورد تاریخی در ورزش قطر محسوب می‌شود.