شناسه خبر : 42954 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تفاوت شادی و غم

چگونه احساس شادی افراد می‌تواند جامعه را ناشاد کند؟

«چگونه احساس شادی افراد می‌تواند جامعه را ناشاد کند؟» این عنوان مقاله‌ای است که این هفته در فصل تحقیق منتشر شده است. احساسات تاثیر زیادی بر زندگی روزمره ما دارند. آنها بر افکار، قضاوت‌ها و مهم‌تر از همه بر رفتار و تصمیمات اقتصادی ما تاثیر می‌گذارند؛ مانند رفتار ریسک‌پذیری، تصمیمات سرمایه‌گذاری مالی و تصمیمات پس‌انداز و همچنین تعاملات اجتماعی، همکاری و حتی میزان کمک‌هایی که می‌خواهیم به بقیه بکنیم همگی از احساسات ما اثر می‌پذیرند.

«چه تفاوتی میان انسان‌های شاد و غمگین وجود دارد؟» این پرسش اساسی است که در این فصل به آن پاسخ داده شده است. نتایج مطالعه حاضر مشخص می‌کند؛ افراد شاد در زندگی روزمره خود فعال‌تر هستند و در جامعه بهتر از افراد غمگین عمل می‌کنند.

مقاله دیگر این فصل به این پرسش پاسخ می‌دهد که «آیا مهاجرت به دوگانه علم و ثروت پاسخ می‌دهد؟» مهاجرت اجباری همواره یکی از مسائل تاریخ بشر بوده است. بخش پناهندگان سازمان ملل متحد برآورد می‌کند بیش از 65 میلیون نفر از جمعیت جهان به خاطر عواملی نظیر جنگ، درگیری داخلی، بلایای طبیعی و... از خانه‌های خود آواره شده و به اجبار مهاجرت کرده‌اند.

«پوست‌اندازی انرژی» عنوان مقاله دیگر این فصل است. تصمیم‌گیری در مورد چگونگی و زمان کربن‌زدایی سیستم انرژی جهانی به‌شدت تحت تاثیر برآورد هزینه‌های احتمالی است. اکثر الگوهای اقتصاد انرژی، سناریوهای انتقال انرژی را ایجاد کرده‌اند که هزینه‌ها را به دلیل دست‌کم گرفتن بهبود هزینه‌های انرژی تجدیدپذیر و نرخ‌های استقرار، بیش از حد برآورد می‌کنند.

دراین پرونده بخوانید ...