شناسه خبر : 36826 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چرا ارز 4200 تومانی؟

روحانی: می‌خواستیم قیمت‌ها برای مردم قابل تحمل باشد

چرا ارز 4200 تومانی؟

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت گفت: در شرایط مختلف اقدامات مختلف نیاز است. زمانی کشور در یک شرایط تعادل است و زمانی شرایط کشور شرایطی است که دشمن بر ما جنگ تحمیل کرده و شرایط التهاب است و جامعه ملتهب است که این شرایط دیگری را اقتضا می‌کند. اگر دولت آمده برای کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومان را مقرر کرده و همه مشکلات و سختی‌ها برای بانک مرکزی، دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی برای اینکه این کالاها در اختیار مردم با قیمتی که قابل تحمل باشد قرار گیرد کسی نگوید آقا چرا ۴۲۰۰ تومان، بعد می‌گویند یک آدمی سوءاستفاده کرده، آخر این شد حرف؟

حسن روحانی ادامه داد: ما برای عده‌ای از مردم که گرفتار هستند بسته‌هایی درست کرده‌ایم که به دست آنها برسانیم و به عده‌ای آدم سپرده‌ایم که به دست آنها برسانند حالا اگر یک نفر از اینها هم آمد و این بسته را نرساند و دزدی کرد، آیا باید بگوییم کل این بسته و کمک ایراد داشته است؟ بله، یک عده آدم‌هایی بودند که ارز ۴۲۰۰ تومان را گرفته‌اند و جنس را نیاورده‌اند که باید اینها را طبق هرچه قانون می‌گوید محاکمه کنیم.

وی افزود: هر کس که تخلف کرده با او برخورد کنید، اما اینکه یک تعداد محدودی تخلف کرده‌اند مبنا نمی‌شود که بگوییم کار کاملاً نادرست بوده است. البته در یک سال گذشته تعدادی از کالاهای ۴۲۰۰تومانی را به تدریج خارج کردیم و گفتیم که به اینها ارز نیمایی اختصاص داده‌ایم مثل چای، برنج، شکر، لاستیک و موارد متعدد که یکی‌یکی و به تناسب آرام‌آرام در حدی که جامعه بتواند تحمل کند و قابل قبول باشد این کار را انجام دادیم، جوری با آرامش عمل کردیم که بعضی‌ها متوجه نشده‌اند و اصلاً نفهمیده‌اند که این کار صورت گرفته است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها