شناسه خبر : 43700 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پزشکان فرسوده

بحران اقتصادی چگونه باعث به خطر افتادن سلامت نوزادان می‌شود؟

«آتش‌سوزی طبیعت چگونه آمریکا را از نفس انداخته است؟»، این پرسشی است که یکی از مقالات این هفته فصل تحقیق به آن پاسخ داده است. در دهه‌های اخیر آمریکا موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه کنترل آلودگی هوا داشته است. این موفقیت‌ها که مرهون سیاستگذاری‌های خوب نظیر قانون هوای پاک است، منافع فراوانی برای سلامت مردم این کشور به ارمغان آورده است. با این حال آمارهای اخیر نشان می‌دهد که این پیشرفت‌ها در زمینه کیفیت هوا در حال توقف و حتی معکوس شدن است. در این زمینه این نگرانی وجود دارد که آیا این روند منفی، ادامه‌دار است، علت آن چیست و اینکه آیا راهکارهای سیاستی برای رسیدگی به آن وجود دارد؟

«چرا پزشکان دچار فرسودگی شغلی می‌شوند؟» نویسندگان این مقاله برای تخمین سطح فرسودگی شغلی در یک سیستم بهداشتی، بر مبنای نظریه‌های موجود، «خستگی، بدبینی و ناکارآمدی» را به عنوان سه بعد فرسودگی شغلی در نظر گرفته و برای آنها 15 گویه تعریف کردند. این گویه‌ها که سوالات این پژوهش را در قالب طیف لیکرت شش‌درجه‌ای، شامل می‌شوند، پس از تحلیل عاملی تاییدی «CFA»، بین 500 پزشک منتخب توزیع شده‌اند.

«بحران اقتصادی چگونه باعث به خطر افتادن سلامت نوزادان می‌شود؟» پیام اصلی این مقاله می‌گوید رکود اقتصادی عمیق، به  طرز قابل ‌توجهی به کاهش وزن در هنگام تولد منجر شده است. سلامت ضعیف نوزاد می‌تواند پیامدهای طولانی‌‌مدتی از جمله تاخیر در رشد، افزایش عوارض و مرگ‌ومیر و کاهش بهره‌وری در بزرگسالی را به همراه داشته باشد.

دراین پرونده بخوانید ...