شناسه خبر : 43625 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

علیه قلدری

فرزندانمان را چگونه از قلدری همکلاسی‌ها دور نگه داریم؟

«گذار از انرژی فسیلی به پایدار چگونه است؟» این پرسش بهانه یکی از مقاله‌های این فصل تحقیق است. گازهای گلخانه‌ای اصلی‌ترین سبب تغییرات آب‌وهوایی و عواقب ناشی از آن (نظیر گرمایش زمین، سخت‌تر شدن شرایط جوی، بالا آمدن سطح آب دریاها و...) به حساب می‌آیند. کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیازمند ایجاد تغییرات اساسی و بلندپروازانه در الگوهای تولید و مصرف است. این مقاله به بررسی آثار، پیامدها و راهکارهای گذار انرژی از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های پاک پایدار پرداخته است.

«کرونا چگونه دموکراسی‌ها را نابود کرد؟» یافته‌های بنیاد پژوهشی LAPOP که با عنوان «پروژه افکار عمومی»، وضعیت دموکراسی در تمامی ایالت‌های آمریکا و 20 کشور دیگر را از سال 2021 تا زمان کاهش همه‌گیری کووید19، بررسی کرده است، نشان می‌دهد با توجه به فضای سیاسی کنونی حاکم بر جهان، تاریخ قصد ندارد سقوط دموکراسی‌ها را با الگوهای قبلی تکرار کند.

«فرزندانمان را چگونه از قلدری همکلاسی‌ها دور نگه داریم؟» قلدری یک رفتار پرخاشگرانه از سوی همکلاسی‌ها یا همبازی‌هاست که آثار روحی زیادی به‌جا می‌گذارد. یک سوم از جوانان جهان قربانی آزار از سوی اطرافیان هستند که از آن به عنوان قلدری (bullying) نام می‌بریم. این عارضه عملکرد تحصیلی و وضعیت سلامت روانی جوانان را رو به زوال می‌برد و افکار خودکشی و خطر خودکشی را افزایش می‌دهد.

«اثر مهاجران اوکراینی» مقاله دیگر این فصل است. نتیجه اصلی که از شوک عرضه نیروی کار ناشی از بحران اوکراین گرفته می‌شود، این است که توانایی انباشت ساختار سرمایه به طور قابل‌توجهی اثرات کل و توزیعی شوک عرضه نیروی کار را شکل می‌دهد. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها