شناسه خبر : 40584 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آینده صنعت روزنامه‌نگاری

چشم‌انداز روزنامه‌نگاری چگونه بهبود پیدا می‌کند؟

فصل تحقیق این هفته مجله تجارت فردا به مقاله‌ای درباره قانون افشای اطلاعات می‌پردازد. قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934 گسترده‌ترین قانون تنظیم بازار ثانویه است که در تاریخ ایالات متحده تصویب شده است. با وجود این، منتقدان می‌پرسند که آیا این قانون حسابداری را مفیدتر کرده است یا خیر. در این مطالعه، اقتصاددانان به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا اجرای قانون یک سیستم افشای اجباری یا افزایش قابل توجه در اجرای استانداردهای حسابداری و مقررات مالی، اخبار سود منتشرشده در اطلاعیه‌های سود را برای سرمایه‌گذاران گویاتر کرده است یا خیر.

«چشم‌انداز روزنامه‌نگاری چگونه بهبود پیدا می‌کند؟» عنوان مقاله دیگر این هفته است. در دهه‌های اخیر صنعت روزنامه روندی رو به افول داشــته اســت. این افول، نگرانی‌های هشــداردهنده‌ای در میان محافل سیاسی ایجاد کرده است. به عنوان مثال، پس از ژانویه 2021 و آشوب سیاسی که در آمریکا برپا شد، تیموثی سیندر، نویسنده آمریکایی، مدعی شــد بحران مالی 2008 همان بلایی را ســر روزنامه‌های آمریکایی آورد که رکود عظیم 1930 با همتایان آلمانی کرد. در حالی که بیشتر توجهات معطوف به مالکیت حزب‌های سیاسی است و ادبیات گســترده‌ای پیرامون رقابت در بازار رسانه وجود دارد اما تاکنون نقش انگیزه‌های حداکثرسازی ســود در تولید و ارائه محتوا مغفول مانده است.

«آیا مصرف سوخت‌های فسیلی روزی به پایان می‌رسد؟» عنوان مقاله دیگری است که در بخشی از آن آمده است: حداقل نزدیک به پنج دهه از آغاز نگرانی‌های زیست‌محیطی پیرامون مصرف سوخت‌های فسیلی در جهان می‌گذرد. لایحه «هوای پاک» در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۷ در ایالات متحده آمریکا در واکنش به آلودگی هوا با اعمال معیارهای مصرف سوخت بر وسایل ترابری تصویب شد. 

دراین پرونده بخوانید ...