شناسه خبر : 40019 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پوشش نقره‌ای آوارگی

حوادث طبیعی چگونه شناخت افراد را تغییر می‌دهد؟

«آیا مرد یا زن بودن در نائل شدن به درجه استادی تاثیرگذار است؟» این پرسش بهانه نوشتن مقاله‌ای توسط Ginther. K Donna شده است. در خلاصه‌ پیام اصلی ترجمه این مقاله آمده است: در رشته اقتصاد، مردان به احتمال بیشتری از زنان به درجه استاد دانشگاهی نائل می‌شوند و این شکاف، به‌طور معناداری تحت‌تاثیر یک تبعیض جنسیتی است. در اقتصاد، احتمال به درجه استادی رسیدن زنان، به طور میانگین 15درصد کمتر از مردان است.

«آیا تجربه مهاجرت‌های اجباری می‌تواند مردم را به سرمایه‌گذاری بر آموزش ترغیب کند؟» در بخشی از این مقاله که براساس این پرسش شکل گرفته، آمده است: مهاجرت اجباری مردم لهستان، سرمایه‌گذاری در آموزش را افزایش می‌دهد و اگر مطالعات دیگر نیز به اثبات این فرضیه برسند، عمل به توصیه‌های «سیاستی-زیرساخت-آموزشی» می‌تواند سیستم‌های آموزشی را قادر سازد تا شرایط آموزش و تحصیل برای کودکان پناهنده و همه آنهایی را که به اجبار از موطن خود مهاجرت کرده‌اند، فراهم کنند.

«حوادث طبیعی چگونه شناخت افراد را تغییر می‌دهد؟» عنوان دیگری است که مقاله‌ای بر اساس آن نوشته شده است.

Todo Yasuyuki و Kashiwagi Yuzuka نویسندگان مقاله معتقدند: بلایای طبیعی در کنار خسارات و ضررهایی که به جامعه می‌زنند، می‌توانند همبستگی و وحدت میان مردم را افزایش دهند، حتی میان کسانی که قبل از وقوع فاجعه به یکدیگر اعتماد نداشته‌اند. این مقاله بررسی می‌کند که چگونه یک بلای طبیعی بر شناخت ساکنان از یکدیگر در منطقه‌ای که مدت‌ها درگیر خشونت‌ها و جنگ‌های مذهبی بوده، تاثیر می‌گذارد. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها