شناسه خبر : 5461 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

تسنیم: وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد با روند فعلی تا یک سال آینده یک‌صد هزار نفر برای استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کنند. در ۱۸ روز نخست اجرای این طرح، متقاضیان ۷۸ میلیارد تومان در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند.

ایرنا: اساسنامه بانک توسعه زیرساخت آسیا موسوم به AIIB با حضور «علی طیب‌نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و مقامات اقتصادی 57 کشور عضو در تالار بزرگ ملی خلق چین امضا شد. ایران یکی از اعضای هیات موسس این بانک محسوب می‌شود.

ایسنا: قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به معافیت این صندوق از پرداخت مالیات تسعیر نرخ ارز تاکید کرد که صندوق تنها برای عملکرد سالانه خود مالیات پرداخت خواهد کرد که در این مورد هم معوقه‌ای ندارد.

مهر: معاون وزیر صنعت از کشف عسلویه دوم در خراسان رضوی خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در منطقه سنگان، 2/1 میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ‌آهن، ۱۵ میلیون تن گندله و 5/17 میلیون تن کنسانتره خواهیم داشت.

صداوسیما: رئیس کانون سردفتران اسناد رسمی کشور گفت: بر اساس قانون پیش‌فروش ساختمان که سال 89 در مجلس تصویب شد و آیین‌نامه اجرایی آن را هیات وزیران در تیر سال 93 ابلاغ کرد، از روز هفتم تیرماه هرگونه قرارداد پیش‌فروش مسکن باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

ایلنا: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از مالیات بر ارزش افزوده معاف نیستند و از این موسسات مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود.

فارس:‌ مهدی حسینی مسوول بازبینی قراردادهای نفتی ایران در مصاحبه با پایگاه خبری مارکت‌واچ گفت: از آنجا که ایران به دنبال بهترین زمان برای بهره‌برداری از لغو احتمالی تحریم‌هاست، احتمالاً رونمایی از قراردادهای جدید نفت و گاز ایران به مدت سه ماه و تا ماه دسامبر (آذرماه) به تعویق خواهد افتاد.

مهر: رئیس سازمان خصوصی‌سازی نسبت به عملکرد دولت دهم در خصوصی‌سازی انتقاد کرد و خواستار آزادسازی قیمت برق و انرژی برای اجرای خصوصی‌سازی در این بخش‌ها شد و گفت: بازار سرمایه آماده عرضه سهام نیست.

ایسنا: گزارش مرکز آمار از نرخ تورم روستایی حاکی از آن است که نرخ تورم در سومین ماه سال بدون هیچ تغییری رقم 1/13 درصد را نشان می‌دهد درحالی‌که نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی در این ماه 4/0 درصد افزایش داشته است.

تسنیم: ولی‌الله سیف با صدور احکامی جداگانه اکبر کمیجانی (قائم‌مقام بانک مرکزی)، حمید تهرانفر (معاون نظارتی بانک مرکزی) و غلامرضا مصباحی‌مقدم (عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) را به عضویت شورای فقهی بانک مرکزی منصوب کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها