شناسه خبر : 3929 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ تورم در یک سال آینده به حدود 15 درصد خواهد رسید بنابراین تورم انتظاری نیز باید به شکل معنی‌داری کاهش یابد، گفت: با کاهش محسوس نرخ تورم، نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات کاهش می‌یابد و این امر در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

فارس: منصور معظمی، معاون وزیر نفت درباره دلایل رشد بخش نفت در آمار رشد اقتصادی اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی برای سه‌ماهه اول سال جاری گفت: یکی از این دلایل افزایش تولید گاز به میزان حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته بوده که دلیل آن نیز وارد مدار شدن بخشی از گاز فاز 12 پارس جنوبی است.

ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه خودرو کالای انحصاری نیست و این وزارتخانه هیچ طرحی را برای محدودیت واردات خودرو در دست اقدام ندارد، گفت: از 10 ماه قبل از دولت درخواست کرده‌ایم تا خودرو را از فهرست کالاهای انحصاری خارج کند.

واحدمرکزی‌خبر: وزیر نیرو گفت: 92 تا 93 درصد جمعیت روستاییان از آب شرب سالم برخوردار بوده‌اند، اما در شرایط فعلی خشکسالی و با خشک شدن برخی چشمه‌ها، روستاییان برخوردار از آب شرب سالم به حدود 77 درصد رسیده است.

ایسنا: رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی از رونمایی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران(IPC) در اسفندماه خبر داد و گفت: چنانچه تحریم‌ها لغو شود، مدل تازه قراردادهای نفتی اسفندماه در لندن رونمایی می‌شود.

فارس: مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی از رسیدن حجم نقدینگی به ۶۴۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در پایان مرداد خبر داد و گفت: پایه پولی با 4/9 درصد کاهش ۱۱۰ هزار میلیارد تومان و ضریب فزاینده با 12/4 درصد رشد به 5/8 رسیده است.

ایسنا: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تشکر از مردم به خاطر همکاری که در تابستان در زمینه مدیریت مصرف برق داشته‌اند، گفت: پیک مصرف در تابستان به 48 هزار و 800 مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود در تابستان 1394، از مرز 50 هزار مگاوات مصرف برق عبور کنیم.

فارس: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود، رشد اقتصادی ایران در سال 2014 را 5/1 درصد و نرخ تورم را 8/19 درصد و نرخ بیکاری را 6/11 درصد برآورد کرد.

مهر: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش پنج‌برابری تعداد دکل‌های حفاری در میدان آزادگان خبر داد و اعلام کرد: با خروج چینی‌ها از طرح توسعه این میدان مشترک نفتی، تعداد دکل‌های حفاری از سه به 16 دستگاه افزایش یافته است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها