شناسه خبر : 13190 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نرخ بیکاری در ایران بالاتر از ۲۰ کشور

وزارت کار سال گذشته گزارشی از وضعیت بیکاری در کشور و تغییرات آن در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد نرخ بیکاری جوانان در رتبه ۱۹ در میان کشورهای حوزه سند چشم‌انداز ۲۰‌ساله قرار دارد.

وزارت کار سال گذشته گزارشی از وضعیت بیکاری در کشور و تغییرات آن در فاصله سال‌های 84 تا 92 منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد نرخ بیکاری جوانان در رتبه 19 در میان کشورهای حوزه سند چشم‌انداز 20‌ساله قرار دارد. ایران از نظر شاخص نسبت اشتغال نیز در رتبه 22 قرار دارد و بعد از کشورهای فلسطین، عراق و اردن پایین‌ترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده است.
نرخ مشارکت اقتصادی ایران تنها از کشورهای فلسطین، اردن، عراق و سوریه بالاتر است و جایگاه ایران در رتبه 21 قرار دارد. نرخ تورم ایران بعد از کشور سوریه، بالاترین نرخ است و بار تکفل ایران وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر شاخص‌های منتخب دارد و ایران در این بخش دارای رتبه 18 است.
طبق اعلام سازمان جهانی کار، جمعیت جوان بیکار ایران به یک میلیون و 321 هزار نفر رسیده که 931 هزار نفر آن مرد و 390 هزار نفر نیز زن هستند. متوسط دستمزد ماهانه در ایران در سال 2012 میلادی یک میلیون و 203 هزار و 327 تومان بوده و با وجود اینکه هر خانوار به صورت متوسط 55 /3 نفر جمعیت داشته اما تنها 1 /1 نفر از آن شاغل بودند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها