شناسه خبر : 1236 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فروش روزانه فیلم آتش‌بس از فیلم شهر موش‌ها بیشتر شد

کاهش فروش شهر موش‌ها با بازگشایی مدارس

با آغاز پاییز، اکران فیلم‌های سینمای ایران با تغییر و تحولات جدی در فروش مواجه شده است. فیلم آتش‌بس که به‌تازگی اکران خود را شروع کرده است فروش آن هر روز نسبت به دیروز بیشتر می‌شود.

محمد تاجیک

با آغاز پاییز، اکران فیلم‌های سینمای ایران با تغییر و تحولات جدی در فروش مواجه شده است. فیلم آتش‌بس که به‌تازگی اکران خود را شروع کرده است فروش آن هر روز نسبت به دیروز بیشتر می‌شود. فروش روزانه این فیلم در هفته دوم نسبت به هفته اول، با افزایش 10میلیونی مواجه شده است. مثلاً در روز چهارشنبه هفته اول اکران خود،42 میلیون تومان فروش داشت و در چهارشنبه هفته دوم، فروش آن به 53 میلیون تومان رسید.
همان‌طور که گفته شد استقبال از فیلم آتش‌بس2 آخرین ساخته تهمینه میلانی هر روز بیشتر از روز گذشته است و آخرین آماری که از فروش فیلم‌ها منتشر شده نشان می‌دهد فروش روزانه فیلم آتش‌بس از فیلم رکورد‌شکن شهر موش‌ها هم بیشتر شده است.
آتش‌بس در روز شنبه هفته گذشته 42 میلیون تومان فروش داشته و شهر موش‌ها در همین روز 40 میلیون تومان فروش داشته است. جالب است بدانید که در این روز فیلم جیرانی، 10 میلیون تومان فروش داشته است. بد نیست بدانید سال گذشته یعنی در سال 1392، اوضاع سینما آنقدر بد بود که بسیاری از سینمادارها از جیرانی خواسته بودند که فیلم خود یعنی خواب‌زده‌ها را قبل از جشنواره اکران کند تا سینماها از بحران کمبود مخاطب و خطر تعطیلی نجات پیدا کنند. در روز یکشنبه هفته گذشته آتش‌بس 39 میلیون تومان فروش داشته و شهر موش‌ها در همین روز 37 میلیون تومان فروش داشته است. این در حالی است که فیلم شهر موش‌ها در 37 سینما و فیلم آتش‌بس در 20 سینما اکران شده است.
هم‌اکنون آتش‌بس پرفروش‌ترین فیلم روز سینماست و پس از آن فیلم‌های شهر موش‌ها، آرایش غلیظ، خواب‌زده‌ها و خانوم در رده‌های بعدی قرار دارند.
نکته جالب درباره فروش فیلم شهر موش‌ها2، این است که این فیلم با آغاز بازگشایی مدارس با افت فروش شدیدی مواجه شده است. این فیلم که در آخرین روزهای تابستان در روزهای تعطیل نزدیک به 200 میلیون تومان فروش داشت و در روزهای غیر‌تعطیل فروش این فیلم نزدیک به 100 میلیون تومان می‌شد در روزهای ابتدایی مهر، در ابتدا با کاهش 50درصدی فروش و سپس با کاهش 40درصدی مواجه شد.
این فیلم هم‌اکنون در روزهای تعطیل بیش از 100 میلیون تومان و در روزهای غیر‌تعطیل نزدیک به 40 میلیون تومان فروش داشته است. البته این کاهش فروش طبیعی است. در گفت‌وگویی که پیش از این علی سرتیپی با خبرنگار ما داشت عنوان کرده بود بیشتر مخاطبان این فیلم خانم‌های جوان و فرزندان‌شان هستند. به نظر می‌رسد با بازگشایی مدارس، کودکان که از مخاطبان اصلی این فیلم هستند چندان نمی‌توانند به تماشای این فیلم بروند مگر در روزهای تعطیل.
تهیه‌کنندگان فیلم شهر موش‌ها قرار است قسمت سوم این فیلم را هم بسازند. به نظر می‌رسد که اگر در یکی دو سال آینده قسمت سوم این فیلم را تولید کنند حتماً باید آن را در ابتدای تابستان اکران کنند تا مثل امسال با افت فروش مواجه نشوند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها