شناسه خبر : 1304 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

دفاع ازجمله معروف احمدی‌نژاد
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری در یک برنامه تلویزیونی یارانه را پول امام زمان دانست و جنبه اعتقادی بدان داد. بر سر این حرف تحلیل‌های متفاوتی ارائه شد که از درستی حرف تا مسخره کردن آن را به دنبال داشت. بعد از استقرار دولت جدید بارها دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان این نظر را مسخره کردند و اخیراً آیت‌الله اکبر هاشمی نیز در سفر مشهد آن را رد کرد... از آیت‌الله هاشمی به عنوان یک روحانی منتسب به اندیشه تشیع می‌توان تعجب کرد و نسبت به فهم ایشان از مبانی فقه و کلام شیعی دچار تردید شد... طبق اندیشه امامیه جامعه اسلامی در تصرف امام معصوم است. اموال، امکانات، انفال و همه و همه مربوط به اوست. صلاحیت حاکم اسلامی برای مصرف آن فقط در زمان غیبت معنی می‌یابد.

هر منطقه ایران یک پادشاه قاچاق دارد!
index:2|width:30|height:20|align:right به نقل از علی شمس‌اردکانی، بنیانگذار منطقه آزاد قشم نوشت: «حرص زمین‌خواری سازمانی دولتی در سواحل و جزایر بسیار زیاد است. به این خاطر پیشنهاد من به دولت تدبیر و امید این است که تصرف اراضی را از طریق سازمان‌های دولتی از هر نوع ممنوع کنند تا اگر دولت‌ها می‌خواهند در این زمینه کاربری داشته باشند، اراضی را از بخش خصوصی بخرند... قاچاق یک حرفه ملی شده است و فقط متعلق به مناطق آزاد نیست... تخمین زده می‌شود که سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار سوخت قاچاق می‌شود. ۲۰ میلیارد دلار هم کالا قاچاق می‌شود. پس سه‌چهارم پول قاچاق کالا مربوط به سوخت است و هر منطقه ایران هم یک پادشاه قاچاق دارد. از طرفی این فعال اقتصادی معتقد است اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها درگیر شارلاتانیسم شد.

جسارت ایرانیان در آزمودن شیوه‌های نو
index:3|width:30|height:20|align:right در یادداشتی به قلم فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان نوشت: من این هفته به تهران آمدم و اولین وزیر امور خارجه بریتانیا بودم که طی بیش از یک دهه به ایران سفر کرده است... من مصمم هستم تا پایان مذاکرات هسته‌ای را به آغاز فصل نوینی از روابط کشورم با ایران تبدیل کنم؛ روابطی که برای مردم ایران و بریتانیا مفید باشد... من معتقدم اگر فضایی از اعتماد و اطمینان ایجاد کنیم، می‌توانیم موجب پیشرفت اوضاع شویم. این همان کاری است که در مذاکرات هسته‌ای انجام دادیم و من مایلم بار دیگر از طریق دیپلماسی، و با کمک سفارت‌های دو کشور آن را تکرار کنم... آنچه اما در این سفر بیش از هر چیز من را تحت تاثیر قرار داد میهمان‌نوازی گرم ایرانیان بود و جسارت و تهور آنها در آزمودن شیوه‌های نو.

فشار به دولت با رمز استیضاح
index:4|width:30|height:20|align:right در یادداشتی به قلم جلال جلالی‌زاده نوشت: هر روزی که به پایان مجلس می‌رسیم نمایندگانی که جزو تیم شکست‌خورده انتخابات ۹۲ هستند، تلاش می‌کنند به عناوین مختلف مانعی بر سر راه دولت ایجاد و آن را با بن‌بست مواجه کنند. مشکلاتی که این نمایندگان در مسیر دولت می‌تراشند، نقش‌هایی از پیش‌ تعیین‌‌شده است تا برای شکست سیاست‌های حسن روحانی به کار ببرند. برای همین با زبان‌های مختلف از استیضاح وزیر گرفته تا توافق هسته‌ای و متهم ‌کردن کارگزاران دولت از این حربه استفاده می‌کنند، مثلاً مطمئناً بعضی از این افراد تمایل ندارند دولت مذاکرات هسته‌ای را به نتیجه برساند یا انتخابات آینده مجلس را به خوبی برگزار کند. دولت باید با درایت، مخالفت‌های این نمایندگان را پشت‌سر بگذارد و اجازه ندهد با طرح مسائل حاشیه‌ای پیشبرد اهداف کشور به نتیجه نرسد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها