شناسه خبر : 4414 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

واعظی: مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی ممکن نیست

چراغ سبز به شبکه‌های اجتماعی

در روزهای پایانی هفته گذشته انتظار برخی اظهار نظرها، نشان از تغییر آرام نگاه مقامات بلندپایه نظام به شبکه‌های اجتماعی و موبایلی می‌داد.

در روزهای پایانی هفته گذشته انتظار برخی اظهار نظرها، نشان از تغییر آرام نگاه مقامات بلندپایه نظام به شبکه‌های اجتماعی و موبایلی می‌داد. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران در رابطه با شبکه اجتماعی و سیاست دولت نسبت به آن گفت: در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی ما اعتقاد داریم باید از تمام ابزارهایی که وجود دارد استفاده صحیح انجام شود و آن چیزی که با توجه به محتوای مجرمانه و به صورت سالم در این شبکه‌ها صورت می‌گیرد مورد حمایت است. در بسیاری از کشورها وزارت ارتباطات آن کشور مانع استفاده از این ابزارهاست چرا که درآمد آنها را پایین می‌آورد اما نظر دولت از همان ابتدا این بوده است که مردم بتوانند از این ابزارها استفاده کنند. وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اینکه در استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید مسائلی مورد توجه مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: «اولین مطلب این است که فرهنگ استفاده از این شبکه‌های اجتماعی رعایت شود، مسائل خلاف عفت عمومی و همچنین مخرب فرهنگ بر آنها وارد نشود و مردم به این مساله توجه داشته باشند که در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر کسانی که از آن استفاده می‌کنند دیگران هم آن را می‌بینند و ممکن است با مسائل مطرح‌شده در آن موافق نباشند. در خصوص مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی از نظر ما تعداد شبکه‌های اینچنینی به قدری زیاد است که مسدود شدن راه‌حل آن نیست، ما معتقدیم که باید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در داخل بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم... امیدواریم در نمایشگاه امسال تله‌کام ما از برخی از شبکه‌های اجتماعی داخلی که کار خوبی نیز بر روی آن صورت گرفته است بهره‌برداری کنیم.
در همین حال صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در اظهارات جدید خود نظری متفاوت نسبت به برخی از منتقدان شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی ارائه داد. او در جلسه مسوولان عالی قضایی اعلام کرد: «..‌.دغدغه قوه ‌قضائیه به هیچ‌وجه مسدود یا محدود کردن یک شبکه اجتماعی نیست... امکان استفاده درست از هر ابزاری وجود دارد. از منظر دینی، نفس استفاده از این ابزارهای ارتباطی اشکالی ندارد؛ همچنین نظام و به تبع آن قوه قضائیه با به کارگیری آنها مخالفتی ندارد اما باید آگاه بود که امکان سوءاستفاده از چنین ابزارهایی وجود دارد. همه می‌دانند اگر چند میلیون کاربر در یک شبکه اجتماعی فعال باشند و از یک نرم‌افزار خاص و نیز بانک‌های اطلاعاتی خاص استفاده کنند که در اختیار کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای معاند قرار دارد، مخاطرات امنیتی زیادی وجود خواهد داشت.» حال باید دید در عرصه عمل تا چه اندازه سرعت دسترسی مخاطبان ایرانی نسل سوم و چهارم موبایل فراهم خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها