شناسه خبر : 2252 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

کاش مانند افغان‌ها عمل می‌کردیم
index:1|width:60|height:20|align:right با حسام‌الدین آشنا، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت‌وگو کرده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «در سال 78 روحانی به این نتیجه رسیده بود که آن حرکت دارد رو به براندازی می‌رود، اگر در سال 88 به جای برخی عزیزان، آقای روحانی مسوولیت شورای عالی امنیت کشور را بر عهده داشت آیا اصلاً آن اتفاقات می‌افتاد؟ یا اتفاقی نمی‌افتاد؟ یک نیروی امنیتی، متضمن نگاهی پیشگیرانه است. در افغانستان ما الان با اختلاف دو کاندیدای ریاست‌جمهوری مواجه هستیم. شاید ما در سال 88 می‌توانستیم کاری را بکنیم که افغان‌ها در سال 93 می‌کنند. بلوغ سیاسی دو طرف انتخابات، بلوغ سیاسی مردم و از همه مهم‌تر مجرب بودن نهاد شورای عالی امنیت ملی می‌توانست از خیلی حوادث پیشگیری کند.»

خاتمی ولایت فقیه را دیکتاتوری مومنان می‌دانست
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: سردار محمدحسین نجات معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: « برخی دوستان می‌گویند زمانی هم که آقای خاتمی رئیس‌‌جمهور بود، اعتقاد داشت ولایت‌فقیه نوعی دیکتاتوری است، یکی از آقایان می‌گوید من مفصل با او صحبت کردم و بالاخره چنین گفت که ولایت‌فقیه، «دیکتاتوری مومنین» است. یعنی ایشان در اوج ریاست‌جمهوری نیز ولایت‌فقیه را قبول نداشت. آقای خاتمی که در راس دولت اصلاحات قرار گرفت یک روشنفکر مذهبی غربگرا بود. در مقولات سیاسی نیز آنها در پی افزایش اختیارات رئیس‌‌جمهور و کم ‌کردن اختیارات شورای نگهبان بودند... در نخست‌وزیری آقای میرحسین افراد حزب‌اللهی مثل آقایان احمد توکلی و مرتضی نبوی نمی‌توانند با ایشان کار کنند و اکثر همکاران‌شان همان روشنفکرهای مذهبی غربگرا می‌شوند...»

اصل 44 و توزیع قدرت و ثروت
index:3|width:50|height:20|align:right در یادداشتی نوشت: ...‌حضور معاون اول رئیس‌‌جمهور اسحاق جهانگیری در یک نشست مرتبط با خصوصی‌سازی نشان از اهمیت این موضوع دارد. حرفی را که از این نشست مهم بیرون آمد و تیتر برخی رسانه‌ها شد رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی بر زبان آورد: «انتقال مستقیم سهام به شبه‌دولتی‌ها متوقف شد.» در صورتی که این سخن رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی از کاغذ و لفظ بیرون بیاید و لباس عمل بپوشد، می‌توان گفت مرحله سوم زندگی اصل 44 قانون اساسی شروع شده است. این اصل که مرحله اول زندگی خود را تابستان 1358 آغاز کرد، یک بار در سال 1385 و با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 دچار تحول شد و اکنون در مرحله تحول تازه‌ای قرار دارد. ... اصل 44 را به نوعی باید اصل توزیع قدرت دانست.

به جز حوادث 88 ابزاری ندارند
index:4|width:50|height:20|align:right در گفت‌وگویی با جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات نوشت: «...‌رزومه فعالیت‌هایم در شش الی هفت سال گذشته کاملاً مشخص است  و دیدگاه‌های بنده و تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای توسعه کشور و آموزش عالی شده است، مشخص است و هیچ نکته مبهمی در آن وجود ندارد. به‌طور واضح‌تر بنده در 36 سال گذشته بعد از انقلاب تماماً در فعالیت‌های مدیریتی در زمینه آموزش عالی بودم چه در دانشگاه و چه در ستاد وزارت علوم. چرا تنها بحث سال 88 مطرح می‌شود؟! به نظر من به این دلیل که غیر از آن هیچ مستمسکی وجود ندارد و این تنها بهانه‌ای است که می‌توانند به آن اتکا جویند و این مخالفت‌ها را رقم بزنند چرا که کارنامه و نوع فعالیت‌ها روشن است. بنابراین باید از مخالفان پرسید به جز 88 مساله دیگری برای گفتن دارند یا خیر؟!»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها