شناسه خبر : 14765 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقام معظم رهبری: برپایی تمدن نوین اسلامی امکان‌پذیر است

نوبت مسلمانان

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار گرامیداشت میلاد پیامبر‌(ص) را در مقابل وظیفه مورد انتظار از دنیای اسلام، بسیار کوچک برشمردند و گفتند: امروز وظیفه امت اسلامی، فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام‌(ص) نیست بلکه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد.

همزمان با هفدهم ربیع الاول، خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد‌(ص) و حضرت امام صادق‌(ع)، مسوولان نظام، میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار گرامیداشت میلاد پیامبر‌(ص) را در مقابل وظیفه مورد انتظار از دنیای اسلام، بسیار کوچک برشمردند و گفتند: امروز وظیفه امت اسلامی، فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام‌(ص) نیست بلکه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد. ایشان افزودند: تمدن نوین اسلامی به معنای تجاوز به سرزمین‌ها، پایمال کردن حقوق انسان‌ها و تحمیل کردن اخلاق و فرهنگ خود به ملت‌ها نظیر آن چیزی نیست که تمدن غربی انجام داد بلکه به معنای هدیه کردن فضیلت الهی به بشریت و ایجاد زمینه برای تشخیص مسیر صحیح به وسیله خود انسان‌هاست.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استفاده غرب از دانش و فلسفه دنیای اسلام برای پایه‌ریزی تمدن خود، خاطرنشان کردند: این تمدن اگرچه جلوه‌های زیبایی از فناوری، سرعت، سهولت و ابزارهای مختلف زندگی ارائه کرد اما برای بشریت خوشبختی، سعادت و عدالت به ارمغان نیاورد و در درون خود نیز دچار تضاد شده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: تمدن غرب با ظاهر پر‌زرق و برق خود، اکنون از لحاظ اخلاقی فاسد و از لحاظ معنوی پوک شده است به گونه‌ای که خود غربی‌ها به این واقعیت اذعان می‌کنند.
ایشان با تاکید بر اینکه اکنون نوبت دنیای اسلام است تا در جهت پایه‌ریزی شالوده تمدن نوین اسلامی گام بردارد، گفتند: برای رسیدن به این هدف، امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست و باید علمای دین و روشنفکران راستین که قبله آنها غرب نیست، اقدام به روشنگری در میان امت اسلامی کنند و بدانند که برپایی این تمدن، امکان‌پذیر است. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های دنیای اسلام از جمله سرزمین‌های خوب، موقعیت جغرافیایی ممتاز، منابع طبیعی فراوان، و نیروی انسانی با استعداد، خاطرنشان کردند: اگر این ظرفیت‌ها با تعالیم واقعی اسلام درهم آمیخته شوند، امت اسلامی می‌تواند آفرینش‌های هنرمندانه خود را در عرصه‌های علم و سیاست و فناوری و همچنین عرصه‌های اجتماعی به ظهور برساند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید