شناسه خبر : 12958 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

اصولگرایان عرصه سیاسی را ایدئولوژیک می‌دانند
index:1|width:50|height:20|align:right به نقل از ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا نوشت: اصولگرایان اساساً عرصه سیاسی را ایدئولوژیک می‌دانند و نگاهشان به کسانی که باید در قدرت باشد حداکثری است اما نگاه اصلاح‌طلبان حداکثری نیست و بنابراین ما شاهد حمایت آنها از هاشمی، روحانی، ناطق و لاریجانی هستیم یعنی حاضر می‌شوند تا این حد از خواسته‌هایشان عدول کنند اما در قدرت حضور یابند تا آرام‌آرام افکار مردم را تغییر دهند و مثلاً در 20 سال آینده به نقطه‌ای برسند که بالاخره این ماهیت حداکثری‌شان ‌پذیرفته شود... این مساله‌ از نظر اصلاح‌طلبان عدول نیست بلکه پیشرفت است؛ آنها به نهضت آزادی نگاه می‌کنند که وقتی ماهیت لیبرالی خود را کاملاً مطرح کرد از عرصه قدرت کنار گذاشته شد بنابراین آنها از یک مدل دیگر تبعیت می‌کنند.

حادثه قرچک و وظایف قوا در آستانه انتخابات
index:2|width:20|height:20|align:right نوشت: همایش اصلاح طلبان ورامین که پیش‌تر مجوزهای قانونی آن صادر شده بود، با تجمع غیرقانونی مخالفان به خشونت کشیده شد. وزیر کشور دستور پیگیری این ماجرا را داده اما این ماجرا نیازمند برخورد قاطع قوه قضائیه است. اتفاق تکراری ورامین، که متاسفانه نام یک نماینده هم در میان تجمع کنندگان بود غیرقانونی است و صلاح مملکت و مردم در حاکمیت قانون با هر هزینه و امکانی است. بنابرین انتظار این است که همه دلسوزان نظام یک‌بار برای همیشه، به‌صورت یکصدا و هماهنگ، به‌خاطر حفظ حرمت و منافع خودشان هم که شده، بساط این‌گونه اقدامات هنجار شکنانه و غیرقانونی را جمع کنند و اطمینان پیدا کنند که حاکمیت فرهنگ ضابطه و قانون ارزشمندترین ارزش‌های دینی و اعتقادی است.

مخالفان و مزاحمان رقابت آزاد انتخاباتی
index:3|width:30|height:20|align:right به قلم ناصر پیران نوشت: جوامع توسعه‌یافته سال‌هاست با پدیده‌ای به نام انحصارطلبی و استفاده از ابزار زور برای خانه‌نشین‌کردن حریف یا ناامیدسازی شهروندان خداحافظی کرده و به همین دلیل در سیستم‌های انتخاباتی دولت‌های مدرن باوجود برخی نقیصه‌ها هیچ‌گاه شنیده نشده که یک جناح، قوای سیاسی خود را برای برهم‌زدن همایش‌های انتخاباتی رقیب بسیج کند. به‌طورمثال محافظه‌کاران و کارگری‌ها در انگلیس یا گلیست‌ها و سوسیالیست‌ها در فرانسه با وجود تضاد شدید متوسل به چنین کارهایی نمی‌شوند... نکته مهمی که در طرح برهم‌زدن اجتماعات قانونی و نشست‌های انتخاباتی نادیده گرفته می‌شود این است که این قبیل رفتارها بیش از آنکه یک حزب را سرخورده کند اقتدار حکومت در نگاه مردم و نسل جوان را به چالش می‌کشاند.

تقسیم اصولگرایان به معتدل و افراطی ترفند فتنه‌گران
index:4|width:30|height:20|align:right نوشت: از هاشمی که اصولگرا دانستن وی از سوی برخی اصلاح‌طلبان خنده‌دار می‌نماید که بگذریم تلاش این جریان‌های امتحان پس‌داده برای جداسازی برخی اصولگرایان از جریان انقلاب می‌تواند درس‌آموز باشد، درس‌آموز برای آنان که سوابق فتنه‌گران را در وطن‌فروشی می‌دانند و در یک جبهه قرارگرفتن با چنین افرادی برای آنان باید ننگ به حساب آید. در یک کلام می‌توان گفت؛ سیاست تقسیم اصولگرایان به دوگانه‌هایی مانند واقعی و غیرواقعی و نیز معتدل و تندرو سیاستی قدیمی است برای فرار از شکست در جبهه‌ای متفرق. این جبهه از فتنه‌گران، اصلاح‌طلبان محافظه‌کار و برخی مدعیان اعتدال تشکیل شده که هر یک سهمی را برای خود در مجلس آینده در نظر گرفته‌اند فارغ از اینکه آیا قانون این اجازه را به فعالان فتنه برای حضور در انتخابات نمی‌دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها