شناسه خبر : 32332 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

تسنیم: جنبش اسلامگرای النهضه تونس به ائتلاف فراگیری برای تشکیل دولت جدید نیاز دارد، چراکه بر اساس شاخص‌های اولیه موسسات نظرسنجی نتوانسته است اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد تا در سایه از هم پراکندگی احزاب و قطب‌بندی شدید میان آنها با ماموریت دشواری در این زمینه روبه‌رو شود.

تسنیم: اپوزیسیون آلمان در واکنش به تصمیم آنکارا برای دخالت نظامی در شمال سوریه از دولت آلمان درخواست کردند که فشارها بر آنکارا را افزایش دهد و همچنین خواستار اخراج این کشور از ناتو شدند.

ایسنا: اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی به پیونگ یانگ هشدار دادند تمامی تسلیحات کشتار جمعی خود را کنار بگذارد.

ایسنا: سیدحسن نصرالله در مراسمی گفت: آمریکایی‌ها از هم‌پیمانان خود حمایت نمی‌کنند و هیچ احترامی برای توافقات قائل نیستند. بنابراین نمی‌توان به ایالات متحده اعتماد کرد، چون هر کسی را که به آن تکیه کند، خوار و ذلیل می‌کند.

ایرنا: مدیر ارشد اقتصادی بانک جهانی گفت: با تداوم جنگ‌های تجاری در جهان، سرمایه‌گذاری‌ها به تعویق خواهد افتاد و در نتیجه با کاهش رشد اقتصادی سطح فقر نیز افزایش می‌یابد.

ایرنا: چهره‌های جنگ‌طلب و صهیونیست در آمریکا با انتقاد کم‌سابقه از تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور، خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه را به سود ایران و برخلاف منافع رژیم اشغالگر قدس دانستند.

ایلنا: «کری لم»، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که احتمال درخواست کمک از پکن را رد نمی‌کند. این در حالی است که این قطب مالی آسیا درگیر ماه‌ها تظاهرات خشونت‌آمیز و ضددولتی است.

ایلنا: سخنگوی وزارت خارجه چین با استقبال از طرح روسیه برای خلیج‌فارس، خواهان حفظ صلح و ثبات در منطقه شد.

فارس: «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور دموکرات دهه 70 میلادی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» ابراز امیدواری کرد تا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور استیضاح شود.

فارس: نمایندگان ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در امور مربوط به کره شمالی، در واشنگتن دیدار و درباره مذاکراتِ ناکام واشنگتن و پیونگ‌یانگ در سوئد رایزنی کردند.

فارس: وزارت دفاع عراق اعلام کرد که وضعیت هشدار برای نیروهای ارتش عراق پایان یافته است و این نیروها باید به وضعیت عادی خود بازگردند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها