شناسه خبر : 32331 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

خروج از جنگ‌های مضحک خاورمیانه

تسنیم نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش دیگر نمی‌خواهد به حضور خود در جنگ‌های «مضحک» و «قبیله‌ای» ادامه دهد. دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «چندین سال پیش قرار بود که آمریکا فقط 30 روز در سوریه حضور [نظامی] داشته باشد. ما آنجا ماندیم و هر روز بیشتر و بیشتر در جنگی بی‌هدف فرو رفتیم. وقتی من کارم را در واشنگتن آغاز کردم، داعش در حال مسلط شدن بر منطقه بود. ما خیلی زود داعش را صد درصد شکست دادیم. هزاران نفر از پیکارجویان داعش را که اغلب از اروپا بودند،‌ دستگیر کردیم. اما اروپا نمی‌خواست آنها را پس بگیرد و اروپایی‌ها گفتند آمریکا تو آنها را نگه دار!»

کلینتون خطاب به ترامپ: مرا وسوسه نکن

خبرگزاری فارس نوشت: هیلاری کلینتون نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از وی دعوت کرده تا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کند، واکنش نشان داد. هیلاری کلینتون در واکنش به این دعوت ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: «مرا وسوسه نکن، کار خودت را انجام بده.» ترامپ نوشته بود: هیلاری کلینتون کلاهبردار باید وارد رقابت‌ها شود تا با تلاش آن را از «الیزابت وارن» برباید. تنها یک شرط وجود دارد. این کلاهبردار باید جنایت‌ها و بزهکاری‌های بزرگ خود را از جمله اینکه چگونه و چرا 33 هزار ای‌میل را پس از دریافت احضاریه «C» پاک کرد، توضیح دهد. ترامپ به دلیل تلاش دموکرات‌ها برای تحقیقات آغاز استیضاح تحت فشار است.

امارات برخی نیروهای خود را از یمن بیرون کشید

ایلنا نوشت: مسوولان و شاهدان اعلام کردند، امارات برخی از نیروهای خود در شهر عدن در جنوب یمن را خارج کرده است در حالی که گفته می‌شود ائتلاف نظامی عربی به سرکردگی عربستان برای پایان جنگ قدرت بین دولت مستعفی یمن و جدایی‌طلبان جنوب در شهر تلاش می‌کند. به نقل از رویترز کاروانی از نیروهای اماراتی سوار یک کشتی نظامی در بندر نفتی البریقه در نزدیکی پالایشگاه عدن شدند. چهار کارمند این پالایشگاه می‌گویند، آنها کاروانی عظیم از خودروهای نظامی و سه اتوبوس حامل ۲۰۰ سرباز را رویت کرده‌اند که به سمت بندر می‌رفتند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت امارات و سخنگوی ائتلاف سعودی اما به سوالات رویترز در زمینه پیگیری این خبر و اطمینان از صحت و سقم آن پاسخی نداده‌اند.

«بیمه سلامت همگانی»؛ برگ برنده دموکرات‌ها

خبرگزاری مهر نوشت: یکی از برگ‌های برنده دموکرات‌ها و طرفداران این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا «قانون بیمه سلامت و درمان» است. به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور بیمه و خدمات درمانی، بالغ بر ۴۰ میلیون آمریکایی به دلیل عدم توانایی مالی فاقد هرگونه بیمه درمانی معتبر هستند. افزون ‌بر این بالغ بر ۱۶۰ میلیون نفر نیز از بیمه خصوصی خود رضایت کافی ندارند و آن را بسیار گران و ناکافی می‌دانند. بر این اساس کسب آرا از ۲۰۰ میلیون نفر ناراضی واجد شرایط برای انتخابات ۲۰۲۰ که بیش از نیمی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، می‌تواند برای انتخابات ۲۰۲۰ سرنوشت‌ساز باشد. مناظره‌های انتخاباتی حزب دموکرات بر اساس دو دیدگاه در حال انجام است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها