شناسه خبر : 34410 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: نیروهای حشد شعبی عراق عملیات پیشدستانه‌ای را در منطقه کوهستانی حمرین در شمال استان صلاح‌الدین آغاز کردند تا مانع از حمله غافلگیرانه داعش شوند. در چهارمین عملیات «ثأر الصائمین»، نیرویی از حشد شعبی و نیروهای امنیتی ۱۴ مخفیگاه را در غرب استان صلاح‌الدین پیدا کرده و این مخفیگاه را منهدم کردند.

ایلنا: چین به فرانسه در زمینه فروش سلاح به تایوان هشدار داد. چین اعلام کرد که تایوان بخشی از سیستم «چین واحد» بوده و هر کشوری که می‌خواهد با پکن در ارتباط دیپلماتیک باشد باید این اصل را بپذیرد. فروش تسلیحات به تایوان همواره مساله‌ای حساس بوده و واکنش شدید پکن را به دنبال داشته است.

ایرنا: صنعا از ریاض به دلیل انتقال اجباری و غیرقانونی مهاجران آفریقایی به داخل یمن توسط عربستان به سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) شکایت کرد. این شکایت در جریان دیدار «هشام شرف عبدالله» وزیر امور خارجه یمن با «کریستا روتنستینر» نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت در این کشور تسلیم نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت شد.

فارس: افزایش موارد ابتلا در چین، اولین محل شیوع کرونا تک‌رقمی بوده و در کره جنوبی به‌رغم افزایش تعداد مبتلایان، دولت برنامه فوری برای احیای مقررات محدودکننده را در دستور کار ندارد.

فارس: یک عضو ائتلاف  از طرح آمریکا برای ابقای پایگاه‌های خود در عراق با حمایت ارتش این کشور خبر داد. «سعد المطلبی» با اشاره به تمرکز احزاب کُرد برای تصدی پست وزارت خارجه گفت که انتخاب یک شخصیت کُرد برای این پست باب همکاری با آمریکا را باز خواهد کرد.

ایسنا: شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه مجازی در مورد ادعا‌های غربی مبنی بر به‌کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه برگزار کرد که روسیه و چین از شرکت در آن خودداری کردند. در این نشست شش کشور اروپایی از شورای امنیت خواستند «مسوولان نظام سوریه را که در استفاده از سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۷ دست داشته‌اند» محاکمه کند.

ایلنا: وزیر خارجه روسیه از اتهام‌های مطرح‌شده از سوی واشنگتن علیه روسیه و چین در زمینه اپیدمی کرونا انتقاد کرده و آن را بی‌اساس خواند.

ایرنا: نخست‌وزیر نیوزیلند تاکید کرد؛ بودجه سالانه این کشور بر ایجاد شغل در پی شیوع کرونا متمرکز خواهد بود و همزمان معاون نخست‌وزیر هشدار داد که کارگران مهاجری که بیکار شده‌اند، احتمالاً باید از نیوزیلند بروند.

ایلنا: دبیر کل سازمان ملل از دعوت روسیه از سیاستمداران اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا حمایت کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها