شناسه خبر : 34409 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

تاکید کنگره برای پاسخگویی درباره حمله به ونزوئلا

ایسنا نوشت: رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا گفت، از رئیس‌جمهوری می‌خواهد درباره طرح حمله مرموز به ونزوئلا که در جریان آن دو شهروند آمریکایی دستگیر شده‌اند، توضیح دهد. الیوت انگل گفت: ما باید بدانیم که آیا قوانین آمریکا توسط شهروندان و کمپانی‌ها نقض شده و اینکه آیا افرادی در دولت از آنچه رخ داد، اطلاع داشتند؟ این حمله شبیه یک برنامه تلویزیونی است و وزارت خارجه به درخواست ما برای شرح درباره آن بی‌اعتنایی کرده است. ما به اطلاعات درباره مقاطعه‌کاران شرکت خصوصی در فلوریدا که در آمریکا و ارتباط با یک حمله احتمالی به ونزوئلا جلساتی داشتند، نیاز داریم. هرگونه تاخیر در یک گذار دموکراتیک در ونزوئلا برای مردم این کشور مخرب است.

افشای هویت مقام سعودی مظنون به ارتباط با 11 سپتامبر

خبرگزاری فارس نوشت: پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای که به دادگاه ارائه کرد و عمومی شد، به صورت ناخواسته هویت یک مقام اسرارآمیز سفارت سعودی در واشنگتن را که مظنون به حمایت از عاملان حادثه 11 سپتامبر است، منتشر کرد. راز فاش‌شده هویت یک مقام سفارت عربستان در واشنگتن است که ماموران اف‌بی‌آی مظنون هستند به‌طور مستقیم از دو عامل القاعده در جریان حادثه حمایت کرده است. این اطلاعات در بیانیه جدیدی که در دادگاه فدرال از سوی یک مقام ارشد اف‌بی‌آی در پاسخ به دادخواست خانواده‌های قربانیان این حادثه درباره همدستی دولت سعودی در این حملات تروریستی ارائه شد، لو رفت. این مسوول سعودی، «احمد الجراح»، رایزن فرهنگی عربستان بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ بوده است.

حذف هشت هزار شغل در بزرگ‌ترین شرکت گردشگری جهان

ایرنا نوشت: شرکت «تی. یو. آی» (‌TUI) آلمان، نخستین و بزرگ‌ترین شرکت ارائه خدمات هتلداری و گردشگری جهان، اعلام کرد به دلیل پیامدهای بیماری کرونا قصد دارد هشت هزار شغل خود را در جهان حذف ‌کند. این گروه نزدیک به ۷۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد. تی‌یو‌آی در سه ماه دوم خسارت شدید مبهوت‌کننده‌ای را گزارش کرده است به گونه‌ای که در فاصله زمانی بین ماه اکتبر سال میلادی گذشته و مارس امسال با ۲۷۴ درصد کاهش میزان سودآوری آن منفی 6 /763 میلیون یورو و سود عملیاتی گروه با افت 2 /181درصدی، منفی ۶۸۱ میلیون یورو بوده است. همچنین گردش مالی تی‌یو‌آی در سه‌ماهه دوم به شدت کاهش یافته است.

سرنگونی پهپاد ترکیه توسط نیروهای وابسته به خلیفه حفتر

ایلنا نوشت: نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از سرنگون کردن یک پهپاد ترکیه خبر دادند. اتاق عملیات کرامت وابسته به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش شامگاه گذشته -سه‌شنبه- توانست یک پهپاد ترکیه را در نزدیکی شهر الشویرف در جنوب غرب کشور سرنگون کند. همچنین گردان ۸۲ پیاده‌نظام وابسته به ارتش ملی نیز اعلام کرد که هواپیمای ترکیه در وادی الرتم در نزدیکی منطقه الشویرف سرنگون شد. پایگاه خبری «بوابه افریقیا» گزارش داد که ارتش ملی با حمله و تلاش نیروهای دولت وفاق مورد حمایت ترکیه در محور الرمله در اطراف فرودگاه بین‌المللی طرابلس در بحبوحه درگیری‌های شدید بین دو طرف در منطقه مقابله کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها