شناسه خبر : 43324 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باران در مکه

عربستان گرفتار سیل شد

باران در مکه

در هفته گذشته تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که جاری شدن سیلاب‌های شدید در مناطق مختلف عربستان را نشان می‌داد این سیل عمدتاً در شهرهای جده، مکه و مدینه رخ داده است.

گزارش‌ها حاکی است، سیل مهارنشدنی و جریان پرقدرتِ گل‌ولای، بسیاری از خودروها و عابران را با خود برده و در مسیر خود، خرابی‌های گسترده برجای گذاشته است.

 بارش‌های بی‌سابقه باران با حجم زیاد و شدید در سراسر این کشور ثبت شده و مکه از هفته گذشته به شدت خسارت دیده است. ویدئوهای آنلاین نشان می‌دهد که تردد در برخی محله‌ها به دلیل بسته شدن جاده‌ها به‌طور کامل غیرممکن شده است. در این شهر همچنین برگزاری کلاس‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعلیق درآمده است.

همچنین تصاویر منتشرشده از شهر مدینه نشان می‌دهد که تمام خیابان‌های این شهر زیر آب رفته است. در جده نیز ظرف چند روز، بسیاری از خیابان‌ها را آب گرفته و خسارات قابل توجهی برجای گذاشته است. مرکز ملی هواشناسی عربستان نسبت به شدت گرفتن بارش‌ها هشدار داده و اعلام کرد که وضعیت هشدار ادامه خواهد داشت.بنابر این گزارش، همچنین احتمال بارش برف برای مناطق مرتفع‌تر مانند منطقه «تبوک» پیش‌بینی شده است. به گزارش پایگاه خبری المانیتور، این حادثه طبیعی همچنین تلفات انسانی داشته است.

کارشناسان، عوامل متعددی را در وقوع این سیل ناگهانی و ویرانگر در عربستان دخیل دانسته‌اند که از آن جمله می‌توان به تغییرات آب‌وهوایی، توسعه نامناسب شهری و ویژگی‌های زمین‌ریخت‌شناسیِ شهرها اشاره کرد. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها