شناسه خبر : 25232 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

به محسن هاشمی بد نگویید

تجارت فردا- لوگو جواندر واکنش به برخی حملات به محسن هاشمی به خاطر دفاع او از روز 9 دی نوشت: اظهار نظر او مهم‌تر از تکرار همین عبارت از دهان 10 نفر حزب‌اللهی است. حرف نظام در سال‌های گذشته با سران اصلاحات همین بوده است که اگر صداقت دارید فتنه را محکوم کنید و از مظلومیت نظام دفاع کنید. اکنون محسن هاشمی این حرف را زده است و خروارها فحش و مذمت از درون جریان خود دریافت کرده است. حزب‌الله باید اظهارنظر ایشان را یک گام به جلو بداند و تشکر و استقبال کند تا مرز اصلاح‌طلبان با فتنه‌گران به وضوح دیده شود. «آورده‌سوزی» و شماتت در اینجا بی‌تدبیری است.

♦♦♦

واکنش ذوالنور به اقدامات احمدی‌نژاد

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایرانبه نقل از مجتبی ذوالنور، نماینده قم نوشت: ما دچار دگماتیسم نیستیم و اگر کسی حتی چشم راست ما باشد ولی از آرمان‌های انقلاب خارج شود از او عبور می‌کنیم. اگر از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنیم برای این است که نمی‌خواستیم او که پرچمدار آرمان‌ها شده بود اگر از ۱۰۰ پایین آمده بود از ۷۰ پایین‌تر نیاید. احمدی‌نژاد اگر قرار بود ماشین انقلاب را از قم به تهران ببرد از مسیر طولانی‌تری رفت و هزینه زیادی را صرف کرد ولی اگر این ماشین دست موسوی بود با آن موج فتنه یک‌راست آن را به اسرائیل و نیویورک می‌برد و نقد ما به احمدی‌نژاد به این معنا نیست که چرا از موسوی حمایت نکردیم.

♦♦♦

فوتبال گزارش کردید یا زلزله؟

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایندر گفت‌وگو با ابراهیم فیاض، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نوشت: در زلزله تهران مشاهده کردیم چقدر رسانه ملی دستپاچه بود. فکر می‌کردند فوتبال گزارش می‌کنند چون به مردم پیشنهاد می‌داد بیشتر هیجانی شوند و به خیابان بروند. مردم هم به خیابان رفتند و با ماشین جلوی پمپ بنزین صف کشیدند. همین خروج یک‌مرتبه مردم از منازل ایجاد ناامنی وحشتناکی می‌کند. اگر مردم به خیابان‌ها بیایند و ساختمان‌ها ریزش کند که بیشتر کشته می‌شوند. مگر پارک‌ها چه مقدار گنجایش دارند؟ ساعت دو نصف شب که تلویزیون را نگاه می‌کردم دیدم رئیس ستاد مدیریت بحران، خودش وحشت‌زده‌تر از همه بود، می‌گفت از تهران فرار کنید.

♦♦♦

ردیف بودجه خاص دولت احمدی‌نژاد

تجارت فردا- لوگو ایلنانوشت: پس از انتصاب حمید مولانا به عنوان مشاور احمدی‌نژاد، نام وی برای نخستین بار در بودجه سال ۱۳۸۷ ذکر و ردیف بودجه برای او در نظر گرفته شد. این بودجه در آن سال به مبلغ ۳۳۷ میلیون تومان تحت عنوان «بنیاد فرهنگی مولانا» به حمید مولانا پرداخت شد. این مبلغ (۳۳۷ میلیون تومان) عیناً در بودجه سال ۱۳۸۸ قید شد. مجموع مبلغ پرداختی به حمید مولانا در بودجه سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ مبلغ ۶۷۴ میلیون تومان بود که با توجه به قیمت هزار‌تومانی دلار در سال‌های ۸۷ و ۸۸، مبلغ پرداختی به حمید مولانا معادل ۶۷۴ هزار دلار بود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها