شناسه خبر : 36745 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ظهور واکسن ایرانی

آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا انجام شد

ظهور واکسن ایرانی

فرهاد حسین‌پور: فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا با نام «کُوو ایران برکت» ساخت شرکت شفافارمد و با نظارت «ستاد اجرایی فرمان امام» با تزریق بر روی سه داوطلب آغاز شد. فرآیند آزمایش این واکسن که در ساخت آن از ویروس کرونای غیرفعال استفاده شده، به مرور تا تزریق به کل ۵۶ داوطلب، ادامه خواهد داشت.

دختر رئیس «ستاد اجرایی فرمان امام» نخستین کسی بود که به‌طور داوطلبانه واکسن ایرانی تولیدشده، به وی تزریق شد. اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست‌جمهوری، مسوولان «ستاد اجرایی فرمان امام» و تیم تحقیقاتی این واکسن درحالی در تهران انجام گرفت که پیش از این، کارشناسان و مقام‌های کشور گفته بودند که واکسن ایرانی کرونا زودتر از بهار آینده برای تزریق انسانی آماده نخواهد شد.

 بنا به برخی گزارش‌ها، برنامه تزریق آزمایشی واکسن در حالی برگزار شده است که از رسانه‌های رسمی کشور دعوت به عمل نیامده و پیگیری خبرنگاران برای حضور در این برنامه و پوشش آن نیز بی‌نتیجه مانده است. با این حال، وزیر بهداشت در مورد اطمینان به سلامت این واکسن گفته: «چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان باور و قبولش داریم. ما ۱۰۰ سال است که در منطقه واکسن‌ساز هستیم... و به بسیاری از کشورهای دنیا و منطقه واکسن صادر می‌کردیم.»

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها