شناسه خبر : 43486 لینک کوتاه

بی‌گازی در سرما

آیا کمبود گاز در تربت جام مدیریت شده است؟

بی‌گازی در سرما

با ورود موج سرما به برخی از استان‌های کشور در هفته گذشته، خراسان رضوی کاهش دمای بی‌سابقه‌ای در سال‌های اخیر را تجربه کرد؛ به نحوی که دمای چند شهر در این استان به کمتر از منفی ۲۰ درجه رسید. در پی افزایش مصرف گاز در شهرهای استان، شبکه گاز خراسان رضوی دچار افت فشار شده و از جمعه هفته پیش گاز در بخش‌هایی از شهرهای نیشابور، خواف، تربت جام، کاشمر، سبزوار و بردسکن قطع شد.

تاکنون گسترده‌ترین حجم قطع گاز مربوط به شهرستان تربت جام است که گاز چهار روستای آن از چهارشنبه‌شب و بخش زیادی از مناطق داخل شهر از عصر جمعه هفته گذشته قطع شد.

همان زمان مسوولان شهرستان اعلام کردند تمام کسانی که قطعی گاز دارند، متناسب با بالاترین ساعتی که قطعی خواهند داشت، برابر فهرست شرکت گاز و بر اساس کد ملی و اشتراک، لوازم گرمایشی تحویل می‌گیرند. همچنین گفته شد ۱۵۰ هزار لیتر نفت و گاز رایگان نیز میان مشترکانی که گاز ندارند، توزیع شده است.

در همین راستا حسین جمشیدی فرماندار تربت‌ جام در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عملیات وصل گاز مشترکان تربت‌ جام از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده،‌ اظهار کرد: گاز شهر و در ادامه گاز تمامی روستاها با تلاش تمامی نیروهای شرکت گاز نصب شد. وی با اشاره به اینکه از ۹۷ هزار مشترک فقط ۱۷ هزار مشترک شهرستان تربت‌ جام دچار قطعی گاز شده بودند، عنوان کرد: تمام تلاش شهرستان بر این بود که هرچه زودتر گاز شهروندان تربت‌ جامی نصب شود. فرماندار تربت‌ جام بیان کرد: با توجه به اقداماتی که در سطح استان و کشور دارد صورت می‌گیرد امیدواریم دیگر شاهد قطع گاز در  شهرستان تربت‌ جام نباشیم.