شناسه خبر : 39835 لینک کوتاه

18 دستگاه مسوول آلودگی

رئیسی: درباره آلودگی هوا اقدامات عملی صورت گیرد

18 دستگاه مسوول آلودگی

رئیس‌جمهور از ستاد تنظیم بازار و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت،‌ معدن و تجارت خواست به صورت مستمر،‌ نظارت بر زنجیره تامین و قیمت‌گذاری و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم را در دستور کار خود قرار دهند. سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به مباحث مربوط به کمبود برخی داروها گفت: وزارت بهداشت با فوریت هرگونه کمبود دارو و افزایش احتمالی قیمت آن را پیگیری کرده و اجازه ندهد هیچ‌گونه نگرانی برای مردم ایجاد شود. رئیسی در ادامه سخنانش به قرار گرفتن ردیف اعتبارات مصوبات سفرهای استانی در زیرمجموعه سفرهای نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: این تغییر باعث ایجاد سوءتفاهم شد و این تصور را دامن زد که پول‌ها خرج سفرهای رئیس‌جمهور می‌شود، در حالی که سفرهای دولت جزو کم‌هزینه‌ترین سفرهاست و اعتبارات مذکور برای انجام پروژه‌های مصوب در سفرهای استانی است و سازمان برنامه و بودجه در فرآیند تصویب نهایی قانون بودجه،‌ ترتیبی اتخاذ کنند که این بخش از اعتبارات خارج از اعتبارات نهاد و در ردیف مناسب پیش‌بینی شود.

رئیسی با تاکید دوباره بر ضرورت تنظیم پیوست عدالت برای تمام تصمیمات و مصوبات دستگاه‌های دولتی و به ویژه بودجه، تصریح کرد: هیچ تصمیم و اقدام ما نباید خلاف عدالت باشد. رئیس‌جمهور همچنین از همه مسوولان و دستگاه‌های دولتی خواست برای تشریح و توضیح عملکرد دولت به ویژه تبیین بایدها و نبایدهای لایحه بودجه تلاش کنند و گفت: کاری که تاکنون برای تبیین عملکرد دولت و از جمله لایحه بودجه ۱۴۰۱ انجام شده به هیچ وجه کافی نیست و همه اجزای دولت باید نسبت به این مهم احساس مسوولیت کنند.

رئیسی به موضوع آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ اشاره کرد و اظهار کرد: حداقل ۱۸ دستگاه در زمینه مقابله با آلودگی هوای شهرها مسوولیت دارند و هرساله به‌خصوص در ایام سرد سال که وضعیت آلودگی هوا شدت می‌گیرد، مباحثی در این رابطه مطرح می‌شود، اما باید اقدامات عملی و اثرگذار انجام شود.