شناسه خبر : 43500 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

زخم‌های ماندگار

چه رابطه‌ای میان جرائم مالی و رمزارزها وجود دارد؟

«چه رابطه‌ای میان جرائم مالی و رمزارزها وجود دارد؟» این عنوان یکی از مقالات این فصل تحقیق است. در حالی که در دهه‌های اخیر فناوری سنگ‌بنای بسیاری از نوآوری‌ها بوده است اما روی آوردن مجرمان سایبری به حوزه رمزارزها به یکی از چالش‌های اساسی مقررات این پول‌های نوین تبدیل شده است. حملات سایبری، فعالیت‌های پولشویی و کلاهبرداری‌های  گوناگون حوزه رمزارزها به تازگی روندی رو به تشدید یافته است، تا جایی که رئیس‌جمهور آمریکا مجبور به صدور فرمان اجرایی در راستای الزام سازمان‌ها به اتخاذ اقدامات مناسب شد.

«مهارت خواندن» عنوان مقاله دیگر این فصل است. ارزیابی ملی پیشرفت تحصیلی سال 2017 در ایالات متحده، شکاف اجتماعی-اقتصادی قابل توجهی را در مهارت‌های خواندن گزارش می‌دهد. 46 درصد از کودکان کم‌درآمدی که در کلاس چهارم ثبت نام کرده‌اند، مهارت‌های خواندن پایین‌تر از سطح پایه دارند. در مقابل، همین نرخ برای کودکانی که در خانواده‌های با درآمد متوسط و بالا بزرگ شده‌اند حدود 18 درصد است. 

«افسردگی جوانی چه اثری بر کار بزرگسالی می‌گذارد؟» این مقاله به این پرسش این‌گونه پاسخ می‌دهد؛ شواهد زیادی نشان می‌دهد که ضعف سلامتی در اوایل زندگی می‌تواند آثار ماندگاری بر سلامت انسان در بزرگسالی و به دنبال آن بر اقتصاد جامعه به جای بگذارد. در حالی که بیشتر این مطالعات بر تجربیات دوران کودکی تمرکز دارد، مکانیسم‌های ایجاد این اثرات پایدار -عود بیماری و قطع انباشت سرمایه انسانی- محدود به دوران کودکی نیست. در این مطالعه، بررسی شده است که چگونه تجربه یک دوره افسردگی در اوایل بزرگسالی می‌تواند بر آینده بازار کار تاثیر بگذارد. 

دراین پرونده بخوانید ...